Škodovka se v Německu vyhoupla na 4. místo neprodávanějších aut
Škoda Auto v první polovině letošního roku dosáhla významných úspěchů na německém trhu. Dodávky aut se zvýšily skoro o pětinu, což českou automobilku posunulo na 4. místo v žebříčku nejprodávanějších osobních aut.
Ilustrační foto Shutterstock
Škodovka dosáhla tržního podílu 6,2 % mezi nejprodávanějšími značkami v Německu, což je významný úspěch vzhledem k tomu, že tamní automobilový trh je velmi konkurenční. Statistiku pozitivně ovlivnily zejména dodávky v červnu, kdy Škoda zaznamenala historicky nejlepší, druhé místo v počtu registrovaných automobilů v Německu. Toto místo obhájila i v srpnu 2024.
Jedním z klíčových faktorů úspěchu na německém trhu je výrazný nárůst poptávky po plně elektrických vozech. Model Škoda Enyaq si v prvním pololetí vedl skvěle, když se jeho dodávky v Německu zvýšily o 22,4 % na 9 600 kusů. To dokazuje rostoucí zájem německých zákazníků o elektromobily Škoda a posiluje její pozici v oblasti udržitelné mobility.
Široká modelová řada
Škoda se v Německu prezentuje velmi širokou modelovou řadou, která zahrnuje jak tradiční spalovací motory, tak i moderní hybridní a elektrické pohony. Tento přístup jí umožňuje uspokojit široké spektrum zákazníků. Značka zde uvedla modernizované modely Scala, Octavia a Kamiq, zatímco zcela nové generace vozů Superb a Kodiaq přispěly k upevnění její pozice na trhu.
Škoda Auto do budoucna počítá s ještě větším zaměřením na elektrifikaci. Již letos na podzim se očekává uvedení nového modelu Elroq, plně elektrického SUV, které přinese nový design a dlouhý dojezd přes 560 km. Tento model má potenciál stát se důležitým hráčem na německém trhu, který je jedním z největších a nejnáročnějších v Evropě.
Mnichov chystá veletrh k elektromobilitě
Německo představuje pro Škodu Auto nejen klíčový trh pro současné úspěchy, ale také strategickou platformu pro další expanzi, především v oblasti elektromobility. Vzhledem k rostoucí důležitosti tohoto sektoru je zde příležitost i pro další české firmy zabývající se elektromobilitou. Veletrh Power2Drive Europe, zaměřený na infrastrukturu nabíjení a elektromobilitu, který se bude konat v Mnichově od 7. do 9. května 2025, může být ideální příležitostí pro navázání nové spolupráce a výměnu technického know-how.
Hana Švédová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Berlíně
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.09.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
18.09.2024 Klíčový okamžik pro globální ekonomiku: Sníží…
16.09.2024 Cena ropy je nejnižší za poslední 3 roky.
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Pojištění schopnosti splácet jako rezervní kolo na dlouhé cestě jménem hypotéka
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Aleš Rothbarth, Skupina Klik
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Marek Pokorný, Portu
Průzkum: Většina mladých Čechů si přivydělává kvůli finanční nezávislosti