Tři čtvrtiny firem jsou aktivní na sociálních sítích (Německo)
Většina firem v Německu je aktivní v sociálních médiích. 77 % společností má alespoň jeden účet nebo profil na sociální síti; v průměru je každá společnost ale registrována na 4 platformách.
Přitom platí pravidlo: čím větší je společnost, tím větší je mezi nimi podíl uživatelů: s 97 % jsou zde zastoupeny téměř všechny společnosti s 500 a více zaměstnanci; u společností se 100 až 499 zaměstnanci je to 82 %. Menších společností s 20 až 99 zaměstnanci je na sítích 75 %. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom mezi 604 německými společnostmi s 20 a více zaměstnanci. „Téměř všichni uživatelé internetu jsou aktivní také na sociálních sítích; pro mnohé jsou nejdůležitějším zdrojem informací. Pokud chtějí firmy oslovit své zákazníky, prakticky není cesty, jak tyto platformy dnes obejít,“ říká generální ředitel společnosti Bitkom Dr. Bernhard Rohleder.
Nejpoužívanějšími sítěmi jsou Xing a Facebook, na nichž je přítomna téměř každá druhá společnost (48 %). Následuje YouTube (40 %) a LinkedIn (39 %). Více než třetina společností (38 %) využívá také Instagram. Na místních platformách, jako je nebenan.de, má svou firmu zaregistrována třetina podniků (32 %), a stejný podíl (32 %) jich používá Twitter neboli dnes X. Videoplatformu TikTok používá 25 % německých firem a společností a Snapchat každý desátý podnik (10 %). Pinterest (6 %) a Flickr (5 %) jsou mnohem méně časté. „S „Threads“ přichází nyní další platforma s potenciálně širokým záběrem. Firmy budou zjišťovat, zda mohou své cílové skupiny oslovit také prostřednictvím této sítě,“ upozorňuje Rohleder z Bitkomu.
Na otázku, jaké cíle sledují využitím sociálních médií, se většina společností shoduje: 89 % chce zvýšit povědomí o svých produktech či značkách, případně o své vlastní společnosti (87 %). Třem čtvrtinám (77 %) jde o zlepšení jejich image a podobný podíl (76 %) hodlá touto cestou přilákat nové zákazníky. Významnou roli hraje také nábor nových zaměstnanců: 71 % využívá sociální média k upoutání pozornosti potenciálních zaměstnanců ke své společnosti. U služeb zákazníkům (60 % firem) a u prodeje (44 % firem) sleduje mnoho společností také velmi operativní cíle. 42 % společností sleduje prostřednictvím sítí své konkurenty a více než třetina (35 %) by chtěla prostřednictvím sociálních médií navázat a udržovat kontakt s multiplikátory, jako jsou novináři.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select