Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Výsledky  |  29.11.2024 09:28:07

Zákazníci chtějí na Black Friday alespoň třetinovou slevu, nakupovat budou tři čtvrtiny spotřebitelů

Listopadové slevové akce jako Black Friday, či Cyber Monday plánují letos podle průzkumu Boston Consulting Group (BCG) využít tři ze čtyř nakupujících. Přestože se lidé obávají vyšších cen běžného zboží a polovina spotřebitelů omezila nákupy nepotřebného zboží, plánují letos utratit ve slevových akcích více než před rokem. Průměrná plánovaná útrata se v jednotlivých zemích liší, pohybuje se od 7 do 12 tisíc korun. Lidé však očekávají, že dostanou slevu alespoň ve výši 30 % oproti běžné ceně.

Největší slevy lidé očekávají u oblečení, obuvi a módních doplňků. U módy pro dospělé očekávají minimálně 36% slevu, u dětského oblečení a doplňků potom 33% slevu. Zároveň preferují jednoduchost: ve všech zemích, kde se průzkum uskutečnil, spotřebitelé uvedli, že preferují jasnou slevu na všechny položky. Na druhém místě skončily výrazné slevy na vybrané produkty. Nejméně oblíbené byly exkluzivní akce a herní aktivity (například kolo štěstí apod.), ačkoli u spotřebitelů z generace Z byla gamifikace o něco oblíbenější než u ostatních věkových skupin.

Průzkum probíhal na vzorku 10 tisíc spotřebitelů s převahou evropských zemí včetně Polska či Německa. Česko v něm zastoupení nemělo. „V Česku je v naší zkušenosti očekávání zákazníků ohledně výše slev v zásadě stejné jako v okolních zemích. Vysoké slevy, na které si zákazníci v tomto období zvykli, samozřejmě vytváří tlak na ziskovost prodejců. Ti proto do slev zařazují především produkty s vysokou základní marží nebo produkty, které zákazníci často nakupují spolu s jinými výrobky s vyšší ziskovostí. Slevy také obvykle spolufinancují i výrobci,“ říká David Antoš, odborník na e-commerce a partner pražské kanceláře BCG.

Lidé hledali slevy už v říjnu nebo začátkem listopadu

Čtvrtina lidí začala slevy aktivně vyhledávat už v průběhu října, další třetina na začátku listopadu. Přibližně 6 z 10 nakupujících tak hledá slevy už měsíc před hlavními slevovými dny, kterými jsou Black Friday, po kterém následuje Cyber Monday. Obchodníci tak mají delší čas na to, aby zákazníky přesvědčili k nákupu zlevněného zboží, na druhou stranu musejí s promoakcemi začínat výrazně dopředu. Nemusí vždy jít o samotné slevy, fungovat mohou odpočty, personalizované nabídky, wish listy apod.

Lidé nakupují dárky na Vánoce i pro sebe, ale i běžné spotřební zboží

Dvě třetiny spotřebitelů, kteří plánují využít listopadové slevové akce, je využije také k nákupu dárků na Vánoce. Podobný počet lidí je využije také na nákup zboží pro vlastní potřebu. Pouze pro dárky je využije 30 % lidí, pouze pro sebe čtvrtina lidí.

Lidé se přitom kvůli vysokým nákladům na život a vysokým cenám zboží plánují zaměřovat především na nákup levnějších produktů nebo na produktů běžné denní spotřeby. Téměř 60 % jejich rozpočtu bude směřovat právě sem, na dražší položky případně zhruba 40 % rozpočtu.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

20.11.2024Přichází Black Friday, pozor na podvody  Dvůr Králové nad Labem (mudk.cz)




?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688