Na stavbě přemostění a obchvatu u Žiželic na silnici I/27 aktuálně v rámci geotechnického průzkumu probíhá několik typů vrtů v hloubkách od 8 do 40 metrů.
U Žiželic aktuálně probíhá geotechnický průzkum
Na stavbě přemostění a obchvatu u Žiželic na silnici I/27 aktuálně v rámci geotechnického průzkumu probíhá několik typů vrtů v hloubkách od 8 do 40 metrů. Na základě odebraných vzorků, které projdou laboratorními zkouškami, pak vypracujeme projekt stavby.
Díky jádrovým vrtům zjistíme, jaké je zde geologické podloží. Ve vzorkovnici je vidět, jak je zde geologie pestrá a střídají se tu různé jíly s různým obsahem prachovitých částic a písky. Pro vybudování monitorovací sítě používáme vrty inklinometrické, které hlídají stabilitu svahu a dále hydrogeologické (tzv. studny) pro ověřování pohybu hladiny podzemní vody. Nyní je v oblasti stavby provedeno celkem 65 vrtů. Vrtné práce je v plánu dokončit do konce února a poté začít s budováním přístupových cest pro těžkou technikou potřebnou během hlavních stavebních prací.
Jedná se o první velkou investiční akci v Ústeckém kraji, kterou chomutovská správa ŘSD ČR soutěžila metodou Design & Build, tedy navrhni a postav. Tato stavba je unikátní tím, že nebyla zahájena klasicky zemními pracemi, ale zhotovitel nejdříve provede geotechnický průzkum včetně monitoringu a vybuduje přístupové cesty. Na základě získaných údajů a dat vypracuje projektovou dokumentaci. Až poté budou následovat samotné stavební práce.
Zhotovitelem je sdružení firem SILNICE GROUP, EUROVIA CS, SMP CZ, Valbek a GEOFOS. Stavební práce plánujeme zahájit příští rok a stavbu uvést do provozu v roce 2025.
Navržený obchvat Žiželic v délce téměř 3 km má za cíl odvést tranzitní dopravu mimo obec, zlepšit jízdní parametry na silnici, a tím zajistit větší bezpečnost a plynulost silničního provozu. Mezi specifika stavby patří například, že si obchvat a přemostění nevyžádá žádné demolice, přeložka respektuje původní trasu silnice a vyrovnává řadu stávajících protisměrných zatáček. Ve stoupání od Žatce pak dojde k navýšení počtu jízdních pruhů. Komunikace prochází geologicky obtížným územím se svahovými sesuvy, čímž jsou kladeny zvýšené nároky na návrh i realizaci nejnáročnějšího objektu stavby, kterým je 377 m dlouhý most. Ten vede přes údolí potoka Hutná v hloubce 40 m.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Okénko finanční rady
Lukáš Raška, Portu
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Profi Credit čelí pokutě 4 miliony korun za nedodržování svých povinností
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Zlevnění ČEZu: Atraktivní nabídka, nebo berlička pro neznalé?
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
10 nejžádanějších rekvalifikačních kurzů roku 2024: Najděte svou novou kariéru
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka