Disney - další obří volný pád? Akcie se po výsledcích propadly o 8 %
Akcie společnosti Disney (DIS.US) před otevřením burzy na Wall Street ztrácejí kvůli nižším než očekávaným tržbám z klíčových obchodních segmentů, rostoucím nákladům a sníženým prognózám. Společnost varovala před zpomalením v oblasti streamování:
Tržby: 20,15 miliardy USD oproti prognóze 21,24 miliardy USD (Refinitiv).
Zisk na akcii (EPS): 0,3 USD oproti prognóze 0,5 USD (Refinitiv).
Tržby z médií a zábavy: 12,7 miliardy USD (pokles o 3 % r/r) vs. 13,9 miliardy USD pronoz (StreetAccount)
Příjmy ze zábavních parků a maloobchodních operací: 7,4 miliardy USD oproti odhadu 7,5 miliardy USD (StreetAccount)
Provozní zisk ze zábavních parků: 818 milionů USD oproti odhadům 919 milionů USD (StreetAccount)
Celkové předplatné platformy Disney+: 164,2 milionu oproti 160,45 milionu předpovědí (StreetAccount)
Netflix je stále daleko
Společnost ve 3. čtvrtletí přidala 12,1 milionu předplatitelů své streamovací platformy Disney+, což je výrazně nad odhady analytiků. Společnost Disney však euforii zchladila oznámením, že v příštím čtvrtletí očekává zpomalení růstu předplatného. Kromě toho očekává nižší růst příjmů ze streamování i do budoucna. Platforma Hulu, jejímž dvoutřetinovým vlastníkem je společnost Disney, měla 47,2 milionu předplatitelů, zatímco ESPN+ 24,3. Dohromady má mediální holding Disney, tedy Hulu, ESPN+ a Disney+, více než 235 milionů předplatitelů streamingu. Netflix, který je dlouhodobě lídrem v oblasti streamování, měl podle údajů z poslední čtvrtletní zprávy 223 milionů předplatitelů.
Disneyho streamovací byznys však stále zdaleka nedosahuje marží Netflixu. Platforma Disney+ má k ziskovosti ještě daleko a generální ředitel společnosti Disney Bob Chapek odhaduje, že streamování dosáhne ziskovosti až v roce 2024. Spotřebitelská divize prodělala 1,47 miliardy dolarů a zaznamenala 10% pokles příjmů na uživatele v USA na 6,10 dolaru. Po vzoru Netflixu hodlá Disney zvážit zpřístupnění reklam na platformě a zvýšení cen služeb. Není však jasné, jak budou spotřebitelé na novou obchodní politiku společnosti Disney v oblasti streamingu reagovat a zda bude skutečně přijata stejně pozitivně jako v případě Netflixu.
Přicházejí náročné časy
Streamování však není jediným problémem, který Wall Street u společnosti zaznamenala. Tržby ze zábavních parků a médií zaostaly za očekáváním analytiků, i když generální ředitel Disney Bob Chapek poznamenal, že jde o rekordní hodnotu v historii společnosti. Výkony v sektoru zábavních parků a produktů (zábavní parky, maloobchodní činnost, plavby na přání Disney a letoviska) vykázaly meziroční nárůst o 34 %. Wall Street se však zjevně obává, že spotřebitelská aktivita společnosti Disney se pravděpodobně zhorší, pokud se ekonomika propadne do recese, trh práce oslabí a inflace zůstane nad přijatelnou úrovní. V návaznosti na medvědí prognózu se analytici obávají, že pokud společnost Disney není schopna plnit prognózy dnes, bude toho ještě méně schopna, až americká ekonomika začne oslabovat.
Nižší tržby společnosti Disney z prodeje obsahu byly způsobeny menším počtem plánovaných a pro kina vytvořených filmových produkcí, což také znamená menší nabídku produktů pro trh zábavy a domácnosti. Společnost sdělila, že hodlá pečlivě sledovat rostoucí náklady a kontrolovat výdaje. Finanční ředitelka společnosti Disney Christine McCarthyová snížila odhad tržeb pro nový fiskální rok a předpovídá růst o méně než 10 % oproti více než 20 % v roce 2022. Vše nasvědčuje tomu, že společnost bude muset najít recept na udržení růstu tržeb v době poklesu. Zatím se zdá, že navzdory své rozpoznatelné globální značce má obchodní model společnosti Disney problémy s přenesením nákladů na spotřebitele a snaží se překonat stále "vysoko nasazenou laťku" nastavenou analytiky z Wall Street.
Akcie Disney (DIS.US), interval D1. Obchodování před otevřením ukazuje na otevření poblíž 92 USD, odkud se medvědi mohou pokusit nasměrovat akcie k ročním minimům na úrovni 90 USD. Pokles pod tuto hranici by mohl předznamenat hlubší výprodej, ačkoli akcie Disney již nyní zažívají masivní oslabení a obchodují se poblíž minim "covidové paniky" z roku 2020. Zdroj: xStation5
X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.
Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři