Prodej osobních automobilů v ČR se znovu propadá
Celkem 47 515 nových osobních automobilů se prodalo za první čtyři měsíce tohoto roku na českém trhu. Oproti stejnému období roku 2002 je to o 1075 vozů méně. To představuje pokles prodejů o 2,21 procenta, ač ještě za první čtvrtletí letošního roku trh zaznamenal mírný nárůst o 0,19 procenta. ČIA to dnes potvrdil ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Jedničkou na trhu zůstává mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, která letos prodala na českém trhu 22 197 osobních automobilů, což je ale o 3111 vozů (12,29 procenta) méně než loni. Podíl značky Škoda na trhu nových osobních automobilů činil v uvedeném období 46,72 procenta. V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2003 figuruje za firmou Škoda Auto značka Peugeot s prodejem 2858 vozů a podílem na trhu ve výši 6,01 procenta, třetí je pak Renault s prodejem 2845 vozů a podílem na trhu 5,99 procenta. První pětku uzavírají VW (2820 prodaných vozů, podíl na trhu 5,93 procenta) a Opel (2257 - 4,75 procenta). Největší nárůst prodejů ve srovnání s loňským rokem zaznamenaly značky Hyundai (+79,22 procenta), Audi (+53,66 procenta) a Ford (+46,61 procenta). Největší pokles naopak hlásí firmy Nissan (-18,81 procenta), Renault (-13,26 procenta) a Škoda Auto (-12,29 procenta). Prodeje osobních automobilů za leden až duben 2003 vykázalo celkem 39 výrobních značek, což je o tři více než za celý rok 2002. -joh- -ph |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři