Inflaci jako hrozbu vnímá sedm z deseti lidí, skoro třetina z nich je kvůli tomu připravená změnit práci
Současné tempo růstu inflace vnímá jako ohrožení své životní úrovně 73 % Čechů. Ukázal to průzkum, který pro personální agenturu Předvýběr.CZ realizoval STEM/MARK.
Pro 26 % dotázaných z řad těch, kteří považují inflaci za hrozbu, je zdražování důvodem změnit práci, pokud v současném zaměstnání nedostanou přidáno.
Devíti procentům všech respondentů kvůli inflaci už zaměstnavatelé zvýšili mzdu, nebo to slíbili. Naopak téměř tři procenta lidí teď musí kvůli rostoucím nákladům vystačit se sníženou výplatou.
„Růst cen není dobrou zprávou pro nikoho. Trh práce si s inflací ale poradí, zájemců o práci je málo, firmy intenzivně nabírají nové lidi a jsou připravené i na zvyšování mezd,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.
Zaměstnavatelé snížili laťku a jsou připravení zvyšovat mzdy
Potvrzuje to i jiný online průzkum, který Předvýběr.CZ uskutečnil mezi členy vlastního panelu stálých respondentů z řad majitelů, šéfů firem a personalistů: 63 % firem potvrzuje, že „snížily laťku“ a dávají teď při náboru šanci i kandidátům, o které by dříve neměli zájem, a 69 % zaměstnavatelů počítá s tlakem na růst mezd.
„Není čas na hrdinství. Radši dáme šanci i kandidátovi, jehož profil není úplně ideální, než mít pozici dlouhodobě neobsazenou,“ potvrzuje Petra Peloušková, personalistka firmy Hoffman & Žižák, která je prodejcem vozů značky Mercedes-Benz. Jednatel IT firmy Broadridge Martin Jeřicha říká, že kvůli nedostatku zájemců o práci společnost mění svoje plány.
Online průzkum uskutečnil STEM/MARK v rámci Českého národního panelu na reprezentativním vzorku 510 respondentů internetové populace ve věku 18-64 let.
Předvýber.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 45 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, generálním partnerem Předvýběr.CZ Bike Maratonu Vysočina a partnerem fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava. Podporuje činnost Nadačního fondu Toník a spolku Dobré víly.
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko práce
Jaroslav Fišer, Dobraprace.cz
Kolega zapáchá? Vyřešte citlivou situaci s taktem a nadhledem
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu