Primark zatím jen dohání Zaru či H&M, alespoň co se akcií týče. Pomůže mu v tom i otevření pražského obchodu
Ve světě módy tomu může být jinak, ale ve světě akcií zatím Primark zaostává za konkurenty Zarou a H&M. Růst akcií majitele Primarku, společnosti Associated British Foods, je totiž v době post-pandemického zotavování pomalejší než v případě akcií Inditexu, tedy společnosti stojící za značkou Zara, i než v případě společnosti Hennes & Mauritz (viz graf níže).
Jedním z důvodů zaostávání akcií majitele Primarku je i rozhodnutí nevydat se do online sféry. Primark si tak stále zakládá na své „kamenné“ přítomnosti.
Jeho management podle svých slov nehodlá lidský život redukovat na vysedávání u obrazovky počítače či mobilu. Nakupování a obchodní centra jsou podle něj také o setkávání lidí.
Silná sázka Primarku na „kamenný“ prodej se zvláště nyní, době pandemické, může zdát zpátečnická a poněkud riziková. Enormní zájem o návštěvu nově otevíraného pražského obchodu Primarku ale naznačuje, že si značka své zákazníky bude umět najít i v post-panademické éře.
Lukáš Kovanda, Ph.D.
Národní ekonomická rada vlády (NERV)
Hlavní ekonom, Trinity Bank
TRINITY BANK
Trinity Bank působí na finančním trhu již 25 let a vznikla transformací Moravského Peněžního Ústavu – spořitelního družstva. Má téměř 25 000 klientů a její bilanční suma přesahuje 18 miliard Kč.
Trinity Bank se specializuje na privátní a korporátní bankovnictví, u fyzických osob se zaměřuje především na vkladové a spořicí produkty, které nabízejí nadstandardní zhodnocení úspor.
Více informaci na: www.trinitybank.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz