Češi se online nákupů nebojí, jednou měsíčně si objednají něco na sebe dvě pětiny
Lidé dávají stále častěji přednost bezkontaktnímu nakupování i placení. Online nákupům vévodí v Čechách především pořizování oblečení a potravin. Zkušenost s tím má 9 z 10 lidí, nejčastěji si objednávají něco na sebe. Dvě pětiny respondentů (42 %) si objednává oblečení z internetu minimálně jednou měsíčně, týdně dokonce každý sedmý (14 %). „Nákup oblečení online je v Čechách stále oblíbenější způsob, jak si vybavit svůj šatník. Pro většinu módních obchodů to v době karantény byla jediná možnost, jak zákazníkům nabídnout jarní kolekci. Z našeho průzkumu vyplývá, že alespoň minimální zkušenost s tím má většina z nás (90 %). Největšími online shopaholiky jsou mladé ženy do 39 let, každá pátá si objednává něco na sebe dokonce týden co týden,“ říká Radka Černá, tisková mluvčí Sberbank. Nákupu oblečení online se vyhýbají především muži ve věku 40 až 60 let.
Online nákupy potravin jsou pak doménou nejčastěji mladých domácností s dětmi, typicky z Jihočeského a Západočeského kraje. Jejich obliba se ale rozmáhá napříč společností. Zkušenost s objednáváním potravin na internetu mají tři pětiny lidí (58 %), zejména muži. Pravidelné týdenní nákupy takto provádí pětina z nás (21 %), alespoň jednou měsíčně potraviny objednává necelá třetina (30 %).
Vlivem koronaviru výrazně narostl zájem jak o online nákupy potravin, tak i dovážkové služby. „V rámci karanténních opatření narostly objednávky u velkých rozvážkových služeb mnohdy až o 80 % oproti stavu před pandemií. S rozvolněním situace se čísla začala vracet zpátky, stále ale zaznamenáváme zhruba 20procentní nárůst. Pozorujeme, že třeba obchodní centra dnes lidé využívají především pro konkrétní nákupy a gastro segment trpí,“ potvrzuje Jakub Minks, CEO TRIFFT, platformy, která se zabývá věrnostními řešeními pro sektory gastro a retail.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu