Jiřina Kavková (Kurzy.cz)
Osobní finance  |  27.08.2020 17:35:10

Češi se online nákupů nebojí, jednou měsíčně si objednají něco na sebe dvě pětiny

Útraty přes internet v posledních měsících narostly a cestu k online nákupům si našla i starší generace zvyklá na kamenné obchody. Online pořizují Češi častěji oblečení než potraviny. Alespoň jednou měsíčně si objednají něco na sebe dvě pětiny Čechů (42 %), sedmina z nás (14 %) tak činí minimálně jednou do týdne. Co se týče potravin, ty nakupuje online alespoň jednou měsíčně necelá třetina lidí (30 %). Vyplývá to z průzkumu Sberbank, který zkoumal nákupní a platební zvyklosti Čechů a jejich vztah k online bankovnictví.

Lidé dávají stále častěji přednost bezkontaktnímu nakupování i placení. Online nákupům vévodí v Čechách především pořizování oblečení a potravin. Zkušenost s tím má 9 z 10 lidí, nejčastěji si objednávají něco na sebe. Dvě pětiny respondentů (42 %) si objednává oblečení z internetu minimálně jednou měsíčně, týdně dokonce každý sedmý (14 %). „Nákup oblečení online je v Čechách stále oblíbenější způsob, jak si vybavit svůj šatník. Pro většinu módních obchodů to v době karantény byla jediná možnost, jak zákazníkům nabídnout jarní kolekci. Z našeho průzkumu vyplývá, že alespoň minimální zkušenost s tím má většina z nás (90 %). Největšími online shopaholiky jsou mladé ženy do 39 let, každá pátá si objednává něco na sebe dokonce týden co týden,“ říká Radka Černá, tisková mluvčí Sberbank. Nákupu oblečení online se vyhýbají především muži ve věku 40 až 60 let.

Online nákupy potravin jsou pak doménou nejčastěji mladých domácností s dětmi, typicky z Jihočeského a Západočeského kraje. Jejich obliba se ale rozmáhá napříč společností. Zkušenost s objednáváním potravin na internetu mají tři pětiny lidí (58 %), zejména muži. Pravidelné týdenní nákupy takto provádí pětina z nás (21 %), alespoň jednou měsíčně potraviny objednává necelá třetina (30 %).

Vlivem koronaviru výrazně narostl zájem jak o online nákupy potravin, tak i dovážkové služby. „V rámci karanténních opatření narostly objednávky u velkých rozvážkových služeb mnohdy až o 80 % oproti stavu před pandemií. S rozvolněním situace se čísla začala vracet zpátky, stále ale zaznamenáváme zhruba 20procentní nárůst. Pozorujeme, že třeba obchodní centra dnes lidé využívají především pro konkrétní nákupy a gastro segment trpí,“ potvrzuje Jakub Minks, CEO TRIFFT, platformy, která se zabývá věrnostními řešeními pro sektory gastro a retail.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688