Prodejci potravin vloni slevami nešetřili
Zdá se, že vymanění se ze spirály akčních nabídek nebylo v případě prodejců potravin na „pořadu dne“, odhadnout to lze alespoň z vývoje letákových akcí, prostřednictví kterých se hypermarket, supermarkety i diskontní prodejny snaží nalákat zákazníky. Počet slev v rámci letákových akcí sledovaných portálem AkčníCeny.cz vrostl v roce 2019 meziročně o 11 %, přičemž růst počtu produktů nabízených za zvýhodněné položky zaznamenaly všechny sledované kategorie potravinářského zboží. Nejvíce rostl počet slev v kategorii zelenina a káva, nejméně pak kategorie zahrnující pekařské výrobky.
Meziroční nárůst počtu akčních nabídek v rámci kategorií zahrnují
potravinářské zboží
kategorie |
meziroční změna |
29,50% |
|
26,90% |
|
mražená jídla a zmrzliny |
25,60% |
zdravá výživa |
24,70% |
sladkosti |
19,80 % |
17,10 % |
|
mléko a mléčné výrobky |
19,10% |
džusy a balené vody |
14,80% |
maso a masné výrobky |
10,40% |
10,10% |
|
pečivo |
5,10% |
Zdroj dat: https://www.akcniceny.cz
„V roce 2019 vrostl i počet produktů nabízených v akci, v rámci jednotlivých kategoriích potravinářského zboží se jednalo nejčastěji o nárůst o 10 % - 13 %, přičemž největší nárůst zaznamenala kategorie sladkosti, kde počet unikátních produktů nabízených za zvýhodněných podmínek vzrostl zhruba o 14 %, nejmenší nárůst naopak zaznamenala kategorie zmraženého zboží a hotovek, kde počet produktů uváděných v letákových akcích vzrostl pouze o necelé jedno procento“, komentuje vývoj nabídky zlevněného zboží Gjurses Siderov, analytik webu AkčníCeny.cz
Nejčastěji zlevňovaným typem zboží zůstává i nadále alkohol ( 26 824 slev), zejména pak lahvová piva, za kterými následuje zboží z kategorie mléko a mléčné výrobky (22 764 slev), maso a masné výrobky (22 392), sladkosti (20 831).
Pokud jde o jednotlivé produkty, tak „královnou“ akčních nabídek je Coca Cola s téměř 530 letákovými nabídkami, kterou s velkým odstupem následuje Gambrinus 10° Original, který jsme mohli najít v letákové nabídce téměř čtyřistakrát.
„Na úrovni jednotlivých produktů zůstává pořadí nejčastěji zlevňovaných položek dlouhodobě nezměněno, Coca Cola, Gambrinus 10 °, Pepsi, Fanta, Kofola a čokoláda Milka se staly prakticky neodmyslitelnou součástí letákových nabídek“, doplňuje Siderov.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu