Tipy pro Vaši peněženku – co aktuálně koupíte výhodněji v supermarketech a hypermarketech?
S blížícími se Vánocemi, obchodníci začínají plnit své regály novým sortimentem a jsou více odvážní v tom, jaké produkty nabízí. Právě na konci roku můžeme nakoupit v „tradičních“ supermarketech i zboží limitovaných edicí či dražší zboží zahraničního původu.
„V listopadu supermarkety zvyšují svoji nabídku vína, svíček, bonbonů, což souvisí s Dušičkami, Halloweenem a svatomartinskou večeří. Do regálů již definitivně dorazily Vánoce, kdy kromě sladkostí můžeme v nabídce vidět vánoční ozdoby“, komentuje sezónní změny v nabídce supermarketů Siderov Gjurses, analytik webu AkcniCeny.cz.
Potravinový sortiment s největším nárůstem zastoupení v nabídce supermarketů v rámci letákových akcí – rozdíl oproti říjnu 2019
sortiment | rozdíl |
sušené ovoce | 168% |
džemy | 57% |
cukry a sladidla | 41% |
paštiky | 40% |
citrusové plody | 38% |
https://www.akcniceny.cz, data platná k 11.11.2019
Potravinový sortiment s nejmenším nárůstem zastoupení v nabídce supermarketů v rámci letákových akcí – rozdíl oproti říjnu 2019
sortiment | rozdíl |
pomazánková másla | 2% |
med | 2% |
jogurty | 3% |
sušenky | 5% |
tabulkové čokolády | 8% |
Zdroj: https://www.akcniceny.cz, data platná k 11.11.2019
S blížícími se Vánocemi, obchodníci výrazně mění sortiment nabízený v akčních nabídkách
„V listopadu již tradičně zlevňují drogerie, limonády z nižších cenových relací a pivo, jejichž ceny se i díky častějšímu výskytu nachází pod celoročním průměrem. Zdražují naopak ovoce, zmrzlina a ochucovadla, to jak se zhoršuje dostupnost těchto výrobků a zároveň výrobci definitivně dokončily výprodeje zásob z léta“, dodává Gjurses.
Pozorní zákazníci si jistě všimnuly, že nahoru se naopak v rámci letákových akcí derou ceny „prémiovějších“ produktů v kategoriích lahvová piva, kolové limonády, bylinné likéry, džusy. Růst cen těchto cen bude pravděpodobně dále pokračovat, respektive bylo tomu tak v předchozích 3 letech. Obchodníci s blížícími se svátky očekávají zvýšenou ochotu zákazníků utrácet za „lepší“ zboží a upravují tomu tak svoji nabídku v rámci letákových akcí.
„Jako v předchozích letech, i letos s blížícími se Vánocemi a Silvestrem očekáváme růst cen vajec, mouky, majonéz a cukru“, dokončuje Gjurses.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu