(Kurzy.cz)
Ve Zwickau místo Trabantů elektromobily
Saské město Zwickau (Cvikov) se proslavilo především výrobou osobních automobilů značky Trabant. Sjednocení Německa a následný zánik výroby „vozů z duroplastu“ automobilkou Sachsenring nicméně neznamenalo konec automobilového průmyslu ve městě. Žezlo převzal Volkswagen, který zde od roku 1990 vyprodukoval již přes 5,5 mil. vozů. A nyní se Zwickau stane prvotním centrem výroby elektromobilů nejen značky VW, ale následně i Audi a Seat.
Přeměna za 1,2 mld. EUR (30,7 mld. Kč)
Ve Zwickau Volkswagen produkoval zejména vozy Golf, Golf Estate a Passat. Provozy se nachází na ploše přes 1,8 mil. m2, tj. pro představu v porovnání na ploše 252 fotbalových hřišť. Zhruba 80 % plochy tvoří výrobní haly, které začaly před rokem procházet renovací pro novou elektro éru. Současná letní výrobní přestávka již vyústí v dokončení první, ze dvou plánovaných, výrobních linek pro elektromobily ID. V srpnu tak dojde k dokončení modernizace a obnovy karosárny, lakovny, montážní linky i infrastruktury. Nicméně spuštění produkce prvního elektromobilu VW s názvem ID.3, jehož cena jak jsme informovali startuje pod 30 tis. EUR, zde automobilka plánuje stále až na konec letošního podzimu.
Zdroj: VW
Na druhé lince bude až do poloviny příštího roku probíhat výroba vozu Golf Estate. I na její přeměně se nicméně začíná pracovat. Spolknout má například 9 tis. tun oceli a na konci roku 2020 na ní má být při zahájení produkce elektromobilů zprovozněno 1625 robotů.
1 500 elektromobilů denně
Maximální denní kapacita továrny se má vlastně ze současných 1 350 vozů zvýšit až na 1 500 elektromobilů. Zvýší se i počet vyráběných modelů z dosavadních tří na zatím nijak blíže specifikovaných šest. A tentokrát nejen od značky VW, ale i koncernového Audi a Seat. A jak uvedla sama automobilka, výroba elektromobilů je méně komplikovaná, zaměstnanost má tak ve Zwickau zůstat stabilní.
Zdroj: VW
Pracovní týden je každopádně u našich sousedů v automobilovém průmyslu méně „napnutý“, resp. i přes zmiňovanou denní produkci má ta roční, počínaje rokem 2021, dosahovat „jen“ 330 tisíc elektromobilů.
Ekologicky nejpřívětivější e-továrna v Evropě
Volkswagen své kroky renovace ve Zwickau prezentuje jako změnu v první, největší, nejvýkonnější a ekologicky nejpříznivější evropskou elektronickou továrnu, která má být CO2 neutrální. Dopomoci k tomu má řada opatření, kdy například nové haly mají splňovat nejpřísnější požadavky z hlediska tepelných ztrát, či má továrna dostávat dodávky elektrické energie od dceřiné Volkswagen Kraftwerks. Ta má dodávat elektřinu jen z čistých zdrojů, resp. z vodních elektráren, větrných farem i solárních parků.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu