(Kurzy.cz)
Kartou v e-shopech platí už 40 % Čechů, téměř dvakrát více než před třemi lety. Dobírka je stále na ústupu
Za zboží z internetových obchodů platí online kartou již čtyři z deseti Čechů (40,2 %). Tedy téměř dvojnásobně více než v roce 2016 (24,7 %). Tento podíl od té doby také plynule stoupá, a to na úkor dobírky, kterou využívá o polovinu méně lidí než platbu kartou online (21,1 %). Tou nejčastěji platí mladí ve věku 18 až 26 let (53,9 %). Nejméně často naopak generace ve věku od 54 do 65 let (27 %), i ta ji však využívá rok od roku častěji. Údaje vyplývají z letošního průzkumu, který pro balíkovou přepravní společnost GLS zpracovala výzkumná agentura Ipsos.
Důvěra v internetové obchody mezi českými spotřebiteli sílí. Ihned při objednání zboží jich platí online kartou stále více, podle letošního průzkumu už přes 40 %. Podle každoročních průzkumů přepravce GLS toto číslo od roku 2016 nepřetržitě stoupá. Před třemi lety tímto způsobem platilo 24,7 % Čechů, předloni 30,6 % a loni 34,5 %. Každý týden využívá platbu kartou na internetu necelá pětina lidí (18,6 %).
Kartou nejčastěji platí mladí
Kartou na internetu platí především příslušníci mladších generací. Podle letošního průzkumu tak vůbec nejčastěji platí lidé ve věku od 18 do 26 let, a to 53,9 % z nich. Tento způsob platby je pro ně již zažitým standardem a samozřejmostí. „Důvěru posiluje také postupná kultivace české e-commerce. Velké množství českých internetových prodejců má již dobré renomé, že prodávané zboží je skutečně na skladě a přijde maximálně do 3 pracovních dnů od zadání objednávky. Očekáváme, že četnost online plateb kartou bude růst i nadále,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.
Na placení kartou si zvykají i starší
Placení kartou na internetu si stále častěji osvojují i starší generace, přestože mezi nimi není tolik populární. Ve věkové skupině 54 až 65 let tento způsob platby v současné době volí jen 27 % lidí. To je však zároveň nejvíce během posledních tří let, a tento podíl podle průzkumu GLS plynule roste. V roce 2016 totiž online platby kartou využívalo 16,7 % dotázaných v tomto věkovém rozmezí, předloni 17,9 % a v roce 2018 už téměř celá čtvrtina (24,7 %). „Tento trend můžeme potvrdit i z našeho portálu e-Balík, kde vzrostla za poslední rok platba kartou za objednávku přepravy balíků z 66 % na 76 %. Stále více uživatelů volí platbu kartou, která je oproti platbě v hotovosti levnější. Navíc v kombinaci s letní slevovou akcí se pro zákazníky stává přeprava balíků do celé Evropy dostupnější,“ dodává Pavel Včela.
Využití dobírky klesá, pro e-shopy je stále výhodná
Se stoupajícím podílem plateb kartou v e-shopech zároveň postupně klesá využívání dobírky. Tu v současnosti volí zhruba pětina spotřebitelů (21,1 %), ještě v loňském roce to však bylo 28,7 % a předloni ještě o procento více. Ze strany e-shopů se však stále jedná o nákladově výhodný způsob platby. Na popularitě navíc získává možnost uhradit dobírku kartou u kurýra, která tak odstraňuje handicap hotovostní operace.
GLS v České republice a skupina GLS
GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou firmou General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé, vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 270 000 zákazníků doplněné logistickými a expresními službami. “Lídr kvality v evropské balíkové přepravě”, to je hlavní motto GLS a udržitelný rozvoj je jednou z klíčových hodnot. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 41 evropských zemí a 7 států USA a se zbytkem světa je propojena přes smluvní partnery. GLS má k dispozici přes 70 centrálních a regionálních třídících středisek a více než 1 000 dep. Se svou pozemní sítí je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkových služeb v Evropě. GLS znamená na 18 000 zaměstnanců a na silnicích každý den okolo 30 000 automobilů v barvách GLS. Ve finančním roce 2017/18 GLS dosáhla obratu 2,9 miliardy eur a přepravila 584 milionů balíků.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu