Švédská H&M čelí poklesu zisku
Autor: Radek Říha
Švédská oděvní společnost H&M zklamala investory díky 10procentnímu poklesu ve čtvrtletním zisku. Druhý největší maloobchodní prodejce módy na světě obviňuje z úpadku investice, jejichž cílem je posílení online obchodu.
Zisk se snížil za poslední 3 roky až v roce 2018 kvůli konkurenci ze strany značek Zara, Primark a ASOS. Dále za snížení zisku může snaha o posunutí společnosti k populárnímu online obchodování v hlavních rozpočtových obchodech.
"Byl to náročný rok pro skupinu H&M a pro průmysl, ale po těžké první polovině se objevují známky, že se transformační snahy společnosti začínají projevovat," uvedl generální ředitel Karl-Johan Persson ve svém prohlášení.
Společnost H&M vynaložila v posledních třech měsících svého finančního roku zhruba 50 milionu dolarů na logistiku a technologii. Dále intenzivně investovala do digitální techniky a přezkoumává svou kombinaci obchodů a značek a zároveň pracuje na nové koncepci obchodů H&M.
STOX.cz
STOX.cz je portál společnosti Grant Capital a.s. pro podporu online obchodování s minimálními náklady a komplexně nejvýhodnější podporu.
Více informací na: www.stox.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz