CEMI (CEMI)
Osobní finance  |  11.10.2018 15:55:05

Manažeři vkládají do rozvoje zaměstnanců méně jak desetinu pracovního času


Personalisté očekávají, že manažeři průměrně vynaloží 36 % svého času na rozvoj podřízených. Realita je však úplně jiná. Vedoucí pracovníci věnují v rámci koučinku zaměstnancům v průměru jen 9 % své pracovní doby. Uvedená data vyplývají z průzkumu společnosti Gartner. V rámci něj bylo dotazováno 7 300 manažerů a zaměstnanců. Na základě získaných odpovědí výzkumní pracovníci definovali čtyři typy manažerů: spojovatel, všestranný manažer, podporovatel a školitel.1                    

Nejefektivnějším, ale přesto tím nejméně běžným profilem je manažer spojovatel. Tento typ manažera zvyšuje aktivitu svých podřízených až o 40 %. Zaměřuje se totiž výlučně na vzdělávání v oblasti, v níž je odborníkem. V ostatních případech propojí zaměstnance s jinými členy týmu či organizace, kteří jsou vhodnější pro daný úkol. Manažer spojovatel věnuje nejvíce času posuzování schopností, potřeb a zájmů zaměstnanců. Většina organizací ale chybně vyhledává všestranné manažery. Ti mají tendenci soustředit se na rozvoj svých zaměstnanců ve všech sférách. Tedy i v těch, ve kterých nejsou velkými odborníky. To způsobuje snížení výkonu podřízených až o 8 %. Manažer podporovatel, který je ve společnostech nejčastěji zastoupeným typem, zaujímá pasivnější přístup a podporuje zaměstnance, aby měli svůj rozvoj plně ve své režii. Manažer školitel koučuje na základě svých vlastních zkušeností a je jakýmsi průnikem mezi prvními dvěma skupinami.2

Vytvořte povzbuzující atmosféru

Manažerský koučink má velký význam při rozvoji emoční inteligence zaměstnanců, jejich kompetencí a sebeřízení. Díky pozitivnímu vlivu na zvyšování výkonnosti se stává účinnou prevencí proti syndromu vyhoření. Koučink má, pokud je dobře ovládán, při vedení lidí své nezastupitelné místo. Když manažer tento způsob vedení zvládne, bude se mu lépe komunikovat se svými podřízenými. Ve své firmě musí dokázat vytvořit příjemné prostředí, kde jsou potřeby podřízených v souladu s potřebami firmy, pozitivní nálada a nadšení vytlačí strach a lhostejnost, dobrá vůle a vstřícnost ke změnám vystřídá direktivní přístup, a sami zaměstnanci budou denně motivováni k neustálému učení, zdokonalování se a vyšší pracovní výkonnosti. Tak se z něj stane úspěšný a excelentní šéf.

 

Začněte u sebe            

„Pokud se chce manažer stát zároveň dobrým koučem, musí začít sám u sebe. Základem úspěchu je věřit v potenciál svých zaměstnanců a schopnost přenechat jim určitou část své odpovědnosti. To ale bývá v praxi problém – manažeři většinou řešení vymýšlí sami a nejsou zvyklí dávat svým podřízeným rozhodující pravomoce a prostor k seberealizaci. To však může koučovací způsob vedení snadno změnit,“ říká doc. PhDr. Eva Bedrnová, CSc., garantka oboru Executive MBA vzdělávacího institutu CEMI.

Vztah založený na vzájemné důvěře

Koučováním je možné nastavovat cíle a pokládat otázky, hodnotit výkon, poskytovat zpětnou vazbu nebo třeba vést své podřízené k samostatnému řešení každodenních problémů spojených s jejich funkcí. Ze všeho nejdůležitější je přístup manažera ke svým lidem. Tento vztah by měl být založen na vzájemné důvěře, pozitivním očekávání a myšlení a orientaci na cíl. Profesionální kouč neřeší problémy za své podřízené, ale dlouhodobě je učí, aby byli schopni je řešit sami.

 

Zdroje:

1.       1      https://hbr.org/2018/05/managers-cant-be-great-coaches-all-by-themselves

2.     2 https://www.gartner.com/smarterwithgartner/think-employees-thrive-with-constant-coaching-think-again/

Central European Management Institut (neboli CEMI)

byl založen s cílem poskytovat MBA a LLM vzdělávání evropské úrovně, dostupné pro studenty z České republiky a Slovenska. S 242 úspěšnými absolventy a více než 260 současnými studenty patří mezi nejvýznamnější a největší poskytovatele MBA a LLM studia ve střední Evropě.

Výuka je koncipována tak, aby umožnila profesní vzdělávání i časově vytíženým studentům. Pro tyto účely je na CEMI zaveden nejmodernější e-learningový systém Fronter, v němž jsou studentům zpřístupňovány všechny potřebné studijní materiály a další nezbytné informace a jejž mohou studenti využívat jak pro komunikaci s lektory, tak mezi sebou navzájem v rámci svých studijních skupin. Tento systém využívá například Vídeňská Univerzita, Univerzita v Lillehammeru či Cambridge ESOL.

CEMI je plně akreditovaným členem IADL (International Association for Distance Learning), členem EADL (European Association for Distance Learning), členem AIVD – Asociace Institucí Vzdělávání Dospělých ČR, členem AMSP (Asociace malých a středních podniků) a kolektivním členem ČMA (Česká manažerská asociace).

CEMI podporuje vzdělávání handicapovaných osob a v této oblasti dále spolupracuje také s Nadací Českého rozhlasu Světluška a občanským sdružením Život dětem. Kromě toho podporuje také nadační fond Dobrý anděl či organizaci Člověk v tísni.

Více informací na: www.cemi.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688