Na internetu nakupuje téměř každý druhý Čech
Internet je všude kolem nás. Využíváme ho téměř ke všemu. Online ale nejsme jen kvůli tomu, abychom se pobavili nebo se něco dozvěděli, ale abychom si i ulehčili život.
Alespoň jeden nákup přes internet provedlo loni 44 procent (3,8 milionu) Čechů. Oproti Evropě však stále zaostáváme. V Evropě přes internet nakupují nejčastěji obyvatelé Velké Británie (83 %). Hned za nimi jsou Dánové, Švédi a Lucemburčané.
Jak vypadá typický Čech, který nakupuje na internetu?
Je to muž ve věku od 25 do 34 let, vysokoškolák, který žije v Praze, nakupuje zboží z ČR a nechává si ho zaslat na dobírku. Úplně nejčastěji nakupuje oblečení nebo módní doplňky, ze služeb si pak vybírá vstupenky na kulturní nebo sportovní akce. K nákupu se v průměru dostane šestkrát za rok.
Na internetu však stále více nakupují i ženy, především ty, které jsou právě na mateřské dovolené. Díky online nákupům se nemusí tahat s těžkými taškami. Z této skupiny nakoupilo loni přes internet 72 % maminek.
Důvěřuj, ale prověřuj
Zajímavé je, že Češi při nákupu přes internet dají nejen na cenu, ale i reference. 40 % české populace tak před samotným nákupem zamíří na srovnávače zboží (např. Heuréka), kde si vyberou nejen cenově nejdostupnější produkt, ale především se mohou podívat na reference od ostatních lidí, kteří si výrobek už koupili.
Proto ať už budete kupovat cokoliv, nakupujte především tam, kde mají dobré reference. Existuje sice institut reklamace, ale je lepší pokud možno následným nepříjemným tahanicím o peníze či zboží, které jste zakoupili, předejít.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu