Ve sjednávání finančních produktů na internetu patříme k nadprůměru, za špičkou ale zaostáváme
Lidé si na internetu nejčastěji sjednávají či prodlužují platnost pojistných produktů
Druhým přes internet nejčastěji sjednávaným typem produktu jsou úvěry. S čerpáním či podáním žádosti o úvěr prostřednictvím internetového připojení má zkušenost 1 % obyvatel, aktivita spojená s nákupem cenných papírů (akcie, dluhopisy, podílové fondy apod.) je v České republice mimo měřitelné hodnoty. V tomto směru (koupě cenných papírů) tak patříme mezi skupinu zemí jako jsou Bulharsko, Řecko a Kypr. Ve všech ostatních členských státech EU si investice do cenných papírů sjednalo alespoň 1 % obyvatel. V rámci jednotlivých věkových skupin si finanční produkty sjednávají či prodlužují jejich platnost lidé ve věku 35-44 let a následně lidé ve věku 25-34 let, viz tabulka níže.Počet obyvatel (% z populace) sjednávající či prodlužující si smlouvy o finančních produktech na internetu dle typu produktu
věková skupina | cenné papíry (investice) | pojištění | úvěry |
35-44 | 1 | 14 | 1 |
25-34 | 0 | 13 | 2 |
45-54 | 1 | 12 | 1 |
16-24 | 0 | 9 | 0 |
55-64 | 0 | 7 | 0 |
Na internetu jsou v oblasti „finanční e-commerce“ aktivní 2 % populace s nízkým formálním vzděláním
Zároveň, mezi lidmi sjednávajícími či prodlužujícími smlouvy o finančních produktech na internetu jasně dominují lidé s vysokoškolským vzděláním, kdy na internetu je v oblasti sjednávání či prodlužování smluv o finančních produktech aktivní 19 % populace, v rámci lidí se středoškolským vzděláním se jedná o 10 % obyvatel a u lidí se základním vzděláním či výučním listem pak o 2 % populace.Lidé s nízkým formálním vzděláním patří k podprůměrně aktivním ve „finanční e-commerce“ v rámci celé EU
Právě skupina se základním vzděláním či výučním listem patří k podprůměru v rámci Evropské unie ve věci sjednávání či prodlužování smluv o finančních produktech na internetu. Největší část populace se základním vzděláním či výučním listem je v rámci „finanční e-commerce“ nejvíce aktivní v Norsku (23 %), Nizozemí (21 %) a Švédsku (21 %). Z našich sousedů si lépe stojí Německo (6 %), Rakousko (3 %) a Slovensku (3 %), za námi pak zůstává Polsko (1 %).Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu