Budoucnost bank? Poradí s nákupy a naplánují výdaje
Stejné smýšlení má 45 procent Američanů středního věku a čtvrtina starších 55 let. Každý čtvrtý Američan uvedl, že při změně primární banky by výrazně uvažoval o internetové bance, přičemž nepovažuje za nutné, aby měla fyzické pobočky.
Tento trend potvrzují i nové online banky na českém trhu. „Pro mnohé už je banka spíše jako supermarket nebo e-shop. Chtějí rychle vyřídit požadavek a jít si po svých, ale zároveň jako v marketu mají možnost si rychle vybrat,“ předpovídá Iveta Masrnová, šéfka kontaktního centra online banky Zuno.
Výdělek velkých bank za minulý rok v Česku byl jen něco málo přes 61 miliard, tedy o 4,3 procenta méně než v roce 2012. Podle výsledků z jejich koláče nejvíce ukusují nové banky. Důkazem je loňský pokles zisku takzvané velké trojky, ČS, ČSOB a KB, o devět procent na 41,8 miliardy Kč.
Předobraz v proměně chrámů v e-shopy
„Přicházející metamorfóza bank má svůj předobraz v proměně velkých chrámů s vysokými stropy v malé internetové obchůdky s řídkou strukturou skromných výdejen zboží,“ předpovídá Iveta Masrnová.
Lidé podle průzkumu chtějí od bank více, než jen transakční služby. Přáli by si třeba i pomoc s finanční situací. Nedostatky dnešních bank vidí klienti i v komunikaci. Přes 50 % dotázaných uvedlo, že při řešení problémů nedostávají od banky dostatečné informace a relevantní zpětnou vazbu.
Až 76 % Čechů aktivně využívá internetové bankovnictví. "Klienti si už zvykli si na to, že finance vyřídí i bez chození do banky. Aktivně používají online a mobilní bankovnictví, meziročně vzrostl počet uživatelů mobilní aplikace o 60 %. Jen během prvního čtvrtletí 2014 jí protekla miliarda korun," dodává Andrej Čársky, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví v online bance Zuno.
Vladimír Michna
tiskový mluvčí
Jozef Dudáš
Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno
Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu