Spotřebitelská důvěra Japonska setrvala šestý měsíc v poklesu
Důvěra japonských domácností zaznamenala zhoršení již šestý po sobě jdoucí měsíc a odrážela nejistotu v ekonomice. Průzkum úřadu vlády potvrdil, že ukazatel spotřebitelské důvěry v prosinci klesl o 0,3 na 40,1 bodů a zaznamenal nejnižší úroveň od února 2010. Hranice 50 bodů odděluje růst od poklesu.
Měsíční průzkum odráží vzorek zhruba sedmi tisíc z celkového počtu 47,8 milionů dotazovaných domácností. Oživení Japonska je stále nejisté kvůli silnému jenu a zpomalení globální poptávky. Makrodata za listopad vyzněla smíšeně. Míra nezaměstnanosti stagnovala na 5,1%, průmyslová výroba zaznamenala první oživení od června, výdaje domácností zpomalily druhý měsíc v řadě a spotřebitelské ceny setrvaly v záporných hodnotách.
Navzdory poklesu, index spotřebitelské důvěry v prosinci podpořily dva z čtyř ukazatelů. Indikátor růstu mezd se odrazil ze sedmiměsíčního minima nepatrným růstem 0,1 bodu na 40,8 bodů, ukazatel živobytí se zlepšil o 0,4 na úroveň 42,2 bodů.
Klíčový indikátor ochoty utrácet opět oslabil o 1,2 bodu na dvacetiměsíční minimum 40,8 bodů, ukazatel zaměstnanosti ztratil 0,5 bodu na 36,4 a byl nejslabší od března loňského roku.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz