Oproti loňsku se tržby mírně zvyšují, hlásí obchodní řetězce
PRAHA (MEDIAFAX) - V porovnání s loňským rokem se tržby velkých obchodních řetězců v předvánoční době mírně zvýšily, oproti běžnému období jsou vyšší v řádu desítek procent. Shodují se na tom zástupci jednotlivých společností oslovených agenturou Mediafax.
„Vánoční nákupy jsou v plném proudu. Stoupá prodej potravin a dárků. O tomto víkendu do našich obchodů v porovnání s běžným víkendem přišlo za nákupy o 50 procent více zákazníků,“ uvedla pro agenturu Mediafax Eva Karasová, mluvčí společnosti Tesco Stores ČR.
V porovnání se stejným obdobím loňského roku podle ní Tesco zaznamenalo více než pětiprocentní nárůst prodeje. „Prodej potravin, zeleniny a ovoce stoupl o 50 procent. Největší nárůst, a to více než dvojnásobný, zaznamenaly hračky, dále kosmetika, oděvy, knihy, DVD, CD a elektronika,“ vyjmenovala Karasová. S blížícími se Vánocemi podle ní výrazně stoupá i prodej alkoholu. „Včetně toho, který běžně v průběhu roku nekupujeme. Zákazníci kupují likéry, aperitivy a dárkové koše, a to o 1,5krát více než v průběhu roku,“ prozradila mluvčí.
V důsledku bohaté sněhové nadílky vzrostl výrazně i prodej sportovních potřeb, a to téměř dvojnásobně. „Týdně prodáme až 5000 autolékárniček, jimiž budou muset být od Nového roku vybaveni všichni řidiči,“ dodala Karasová.
Tomáš Cížek, cizek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz