Made in Italy nebo Made in China?
Na to, že s levnou čínskou výrobou je téměř nemožné bojovat, přišla většina evropských výrobců. Italové si ale probojovali myšlenku, že levné zboží bude z Číny, drahé a kvalitní z Itálie. Okolí Florencie je potom po desetiletí baštou pravé italské módy.
Od konce 80. let se ale do oblasti Prata začali hromadně stěhovat Číňané, legálně i nelegálně. Desítky tisíc těchto dělníků dnes u Florencie představují největší koncentraci Číňanů v celé Evropě a pro 2300 podniků chrlí látky, boty i obleky. A když se k tomu přidá přehlížení regulace a slabé lokální autority, je jasné, že čínští dělníci si v tomto prostředí dokážou vybudovat náskok. Zákazníci pak už nejsou schopni rozeznat, co vlastně označení Made in Italy znamená. Ruce italského ševce či šičky nebo jen dílnu na Apeninském poloostrově? U dílen se mezitím řadí malé náklaďáky, rozvážející „pravou“ italskou módu po celé Evropě, prodávanou pochopitelně s gigantickou marží.
Italy rozhořčují jiné věci – milión Euro, který Číňané každý den posílají domů, smíšené nápisy v italštině a čínštině nad dveřmi obchodů a rostoucí počet čínských dětí v místních školách.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz