Weby používají články bez souhlasu
Zjistila to organizace Fair Syndicate Consortium (FSC), jejíž studie je vůbec první, která se tímto problémem podrobně zabývala. FSC sdružuje více než 1500 vydavatelů, kteří podporují otevřenou a spravedlivou ekonomiku on-line obsahu.
Studie FSC zjistila, že existuje více než 75.000 webů, které bez svolení otisknou do 30 dnů od vydání některý z článků, který vyšel v amerických novinách. Organizace FSC na těchto webech našla zhruba 112.000 článků, které byly přetištěny v takřka stejném znění, jako se objevily v novinách. Weby se tak někdy ani nesnaží článek pozměnit.
Na webech, které takto bez dovolení používají články a zpravodajství z novin, se zpravidla objevuje reklama. To znamená, že weby využívají novinové články k takzvané monetizaci, jinými slovy na nich vydělávají. Ze tří čtvrtin se taková monetizace týká největších hráčů na trhu internetové reklamy, tedy firem Google a Yahoo. Zbytek připadá na Microsoft, Audience Science, AOL a několika dalších reklamních sítí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz