Weby používají články bez souhlasu
Zjistila to organizace Fair Syndicate Consortium (FSC), jejíž studie je vůbec první, která se tímto problémem podrobně zabývala. FSC sdružuje více než 1500 vydavatelů, kteří podporují otevřenou a spravedlivou ekonomiku on-line obsahu.
Studie FSC zjistila, že existuje více než 75.000 webů, které bez svolení otisknou do 30 dnů od vydání některý z článků, který vyšel v amerických novinách. Organizace FSC na těchto webech našla zhruba 112.000 článků, které byly přetištěny v takřka stejném znění, jako se objevily v novinách. Weby se tak někdy ani nesnaží článek pozměnit.
Na webech, které takto bez dovolení používají články a zpravodajství z novin, se zpravidla objevuje reklama. To znamená, že weby využívají novinové články k takzvané monetizaci, jinými slovy na nich vydělávají. Ze tří čtvrtin se taková monetizace týká největších hráčů na trhu internetové reklamy, tedy firem Google a Yahoo. Zbytek připadá na Microsoft, Audience Science, AOL a několika dalších reklamních sítí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
11.10.2024 Buďte v zisku. Využívejte řízení…
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři