Spotřebitelská důvěra Japonska stagnovala na dvouletém maximu
Náladu japonských spotřebitelů v říjnu ovlivnilo zhoršení pracovního trhu které ale vyvážilo očekávání růstu mezd i ochota utrácet. Kompozitní ukazatel spotřebitelské důvěry Japonska setrval oproti září beze změny na dvouletém maximu.
Klíčový indikátor zkoumá čtyři kategorie: živobytí, zdroj příjmů, zaměstnanost a ochota nakupovat zboží dlouhodobé spotřeby. Měsíční průzkum odráží vzorek okolo 6720 z celkového počtu 47,8 milionů japonských domácností. Spotřebitelská důvěra Japonska nepřímo signalizuje budoucí trend spotřebitelských výdajů, jenž se na růstu druhé největší světové ekonomiky podílí z jedné poloviny.
Říjnový index spotřebitelské důvěry Japonska CCI dosáhl 40,5 bodů stejně jako v září a byla to nejvyšší hladina od října 2008 (42,8 bodů). Ukazatel zaměstnanosti klesl o 0,3 bodu na 36,1 bodů, což byla druhá nejvyšší hladina od března 2008. Ukazatel růstu mezd přidal 0,2 bodu na devatenácti měsíční vrchol 38,7 bodů, indikátor ochoty utrácet vzrostl o 0,2 body na 46,3 bodů -druhou nejvyšší hladinu od června 2007.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz