Novu už nesleduje 50 procent lidí
V loňském roce sledovalo Novu v průměru necelých 38 procent ze všech lidí u televizorů, zatímco o deset let dříve to byla víc než polovina. Stále však Nova, od začátku jejíhož vysílání ve středu uplyne 15 let, zůstává nejsledovanější tuzemskou stanicí a nyní stejně jako další televize stojí před výzvou jménem digitalizace.
"Zkrátka naše TV publikum se stává multikanálovým publikem, lidé mají větší možnost výběru a využívají toho a ukrajují diváky všem. Je to objektivní trend," uvedl na dotaz ke sledovanosti Novy mediální expert a pedagog Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy Milan Šmíd. "V evropských podmínkách jednotlivý program s více než 40procentním share je spíše raritou svědčící o nevyspělosti místního televizního trhu," dodal.
"Pokles zájmu o televizi Nova souvisí s rozvojem kabelové, satelitní a IP televize. V posledních letech také pozemního digitálního vysílání, které má efekt také v oblastech, kde se zatím pozemní cestou digitálně nevysílá," míní šéfredaktor serveru o médiích a digitalizaci DigiZone.cz Jan Potůček. Diváci totiž podle něj nechtějí čekat, až k nim signál digitálního zemského TV vysílání (zkráceně DVB-T) dorazí a pořizují si satelit. "Z větší programové nabídky se jim pak lépe vybírá a nejsou odkázáni pouze na Novu, případě Primu a ČT1 - pokud se bavíme o programech pro masového diváka," podotkl.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz