Online hledání práce mohutně roste
Společnost LMC drží v České republice primát nejnavštěvovanějších portálů zaměřených na zprostředkování práce. Ten, kdo si říká, že recruitment představuje stále jen službu, která patří spíše do světa osobních pohovorů a jednání, se zle mýlí. Online služby zaměřené na pracovní nabídky zaznamenávají od počátku roku rekordní počty odpovědí zájemců o zaměstnání. „Jde o dlouhodobý jev, ale s rostoucí penetrací internetu se začíná projevovat příklon ke zprostředkování služeb po internetu,“ říká Dagmar Myšková, (Online Communication Manager) z LMC.
Jak se rostoucí zájem o zprostředkování práce projevuje v případě LMC?
Na nabídky zaměstnavatelů na www.jobs.cz a www.prace.cz, kde se shromažďuje většinu volných pracovních pozic kvalifikovaných profesí v Česku, dostali personalisté rekordních 130 472 reakcí. To je asi devět odpovědí na jeden inzerát od přímého zaměstnavatele. Loni v lednu bylo celkových odpovědí o 11 procent méně.
Jaká cílová skupina reaguje především na online nabídky?
Já bych řekla, že jde o uchazeče o zaměstnání především ze segmentu kvalifikovaných profesí. A není divu, vždyť ekonomika vytváří tisíce nových pracovních příležitostí v automobilovém průmyslu, bankovnictví, vývojových centrech a centrech sdílených služeb. 40 procent z 532 účastníků ankety na jobs.cz našlo nové zaměstnání již mezi prvními deseti nabídkami, na které zareagovali, a maximálně dvacet odpovědí dovedlo k novému zaměstnání dokonce 63 procent. Z obdobného průzkumu mezi americkými manažery vyplynulo, že vloni třetina z nich při hledání nového zaměstnání odpověděla až na 50 nabídek; nyní i tam fenomén nedostatku talentů - „talents shortage“ - stlačil číslo na polovinu.
To zní skoro jako by převažovala nabídka práce nad poptávkou…
Ano, personalisté dokonce v důsledku převisu poptávky po kvalitních lidech a strukturální nevyváženosti poptávkové a nabídkové strany pracovního trhu byli nuceni změnit postoj k lidským zdrojům. Znamená to jedno – tento stav může pomoci kategoriím na trhu práce, které byly dosud znevýhodněny - například absolventi nebo matky s malými dětmi.
Jak konkrétně?
Absolventi již nejsou tak ohroženi nezaměstnaností jako dříve. Pokud svá studia brali vážně, umí dobře anglicky a alespoň částečně nahlédli do tržní reality, bez dobrého zaměstnání nezůstanou. Jsou dokonce obory, ve kterých se o ně zaměstnavatelé začali doslova přetahovat – jmenovitě v oblasti Informačních Technologií. Je pravděpodobné, že nedostatek lidí s náležitou kvalifikací zvětší ochotu zaměstnavatelů nabídnout i více pozic na částečný pracovní úvazek a zaměstnat i kandidáty středního věku.
Týkají se příznivé trendy také lidí, kteří chtějí práci změnit?
Ano, v anketě, kterou jsme uskutečnili na serveru jobs.cz 18 procent respondentů uvedlo, že změnili zaměstnání, aniž odpověděli na jedinou pracovní nabídku. Zaměstnavatelé si je totiž našli sami, nejčastěji v on-line databázi životopisů.
K čemu slouží online databáze?
Databáze uchazečů na internetových pracovních stránkách existují již dlouho, ale teprve v poslední době se stávají fenoménem. Konkurenční tlak na trhu práce nutí personalisty využívat v náboru všechny zdroje potenciálních kandidátů a chovat se aktivně. Uživatelsky přátelská řešení a současné důvěryhodné zabezpečení databází na druhé straně vede k tomu, že zde vytvářejí a ukládají svá profesní CV desítky tisíc lidí. „V systému jobs.cz a prace.cz je aktuálně kolem 50 000 aktuálních životopisů,“ říká Tomáš Navarra – Product Management Director, podle kterého „navíc mnoho dalších registrovaných uživatelů využívá diskrétní hledání pomocí takzvaných agentů“.
Velkým tématem je zaměstnanost uchazečů z vysokých škol…
Víte, LMC pořádá, každoročně úspěšný projekt zaměřený právě na absolventy vysokých škol. Projekt se jmenuje Měsíc absolventů. Měsíc absolventů on-line je tradiční projekt diskusí personalistů se studenty a čerstvými absolventy převážně vysokých škol probíhající na serveru jobs.cz. Více informací o tomto projektu se od 19.3. 2007 dozvíte na www.jobs.cz/absolvent/
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko práce
Jaroslav Fišer, Dobraprace.cz
Kolega zapáchá? Vyřešte citlivou situaci s taktem a nadhledem
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu