Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Podnikání  |  19.12.2006 15:22:46

Internet zažil rekordní týden

(Marketing a Média) Zatímco kamenní obchodníci čekají největší nápor v sobotu, ti internetoví již zaznamenali svůj letošní vrchol. Byl jím uplynulý týden. Zatímco kamenní obchodníci očekávají podle analytiků největší počet nákupů až tuto sobotu, internetoví obchodníci již zaznamenali svůj letošní vrchol. Byl jím uplynulý týden. V pondělí 11. 12. 2006 navštívilo obchody Mall.cz 106 159 zákazníků (UIP), což je historický rekord. "Něco podobného umožňuje pouze internet, protože do kamenného nákupního střediska se tolik lidí za 24 hodin prostě a jednoduše nevejde," uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti Mall.cz. "Zákazníci u nás v 50. týdnu, který je na Internetu již tradičně rekordním, uskutečnili více než 11 700 objednávek a obrat společnosti přesáhl 60 mil. za jediný týden," dodal Fryc. Lidé těsně před Vánoci nakupují hlavně drobné spotřebiče, parfémy, hodinky, nebo hračky a průměrná hodnota objednávek se tím každoročně snižuje oproti průměru. Opakem jsou pouze prodeje zájezdů, které se letos staly překvapením vánoční sezóny - řada lidí se rozhodla nadělit svým blízkým zážitek v podobě zájezdu, místo tradičních dárků. Průměrná cena těchto zájezdů byla výrazně nad celoročním průměrem. Jak vyplývá ze statistiky prodejce zájezdů Last.cz, v průběhu roku je průměrná cena kupovaného zájezdu 30 tisíc korun a před Vánoci vyroste na téměř 45 tisíc korun. Počet lidí nakupujících zboží přes internet vzrostl oproti roku 2005 přibližně o 40 % a na internetu nakoupilo minimálně 1,5 milionu zákazníků. Celkový objem on-line trhu bude podle odhadů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) v letošním roce 14 miliard . Mall.cz se na těchto statistikách podle prvních odhadů bude podílet přibližně 200 000 zákazníky (růst o 42 %), kteří udělají obrat přibližně 1,3 miliardy (růst o 25 %). Zákazníci tak stále častěji nakupují nejenom velké elektrospotřebiče, ale i zboží běžné denní spotřeby. Rok 2006 tak byl pro online nakupování rokem, kdy zákazníci začali pravidelně nakupovat i neelektro zboží, jako je sportovní zboží, parfémy, hračky a další. "Předpokládáme, že tento trend bude i nadále pokračovat. Zákazníci budou i své další nákupy přesouvat na internet, je to pro ně jednodušší a levnější," uzavírá Ondřej Fryc z Mall.cz. -red-

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688