Některé značky spotřebního zboží kvůli vstupu do EU zřejmě podraží
Hlavní značky spotřebního zboží v souvislosti se vstupem do Evropské unie (EU) nejspíše podraží. Důvodem bude riziko velkých dovozů z nových členských zemí, kde jsou ceny tohoto zboží výrazně levnější než v západní Evropě. "Konzultovali jsme to s představiteli firem. Tento problém si uvědomují a budou na něj reagovat. Čekat však lze postupné zvyšování cen, než jednorázový růst," uvedl dnes na setkání s novináři viceprezident pražské pobočky mezinárodní konzultační společnosti Boston Consulting Group (BCG) Jan Dirk Waiboer. Po vstupu do EU odpadnou celní bariéry a výrazně se zjednoduší administrativní náročnost exportu. Výrazné cenové rozdíly na trhu spotřebního zboží tak budou motivovat obchodníky k nákupu na levnějších trzích. Podle vedoucího projektů BCG Dušana Švaleka se problém arbitrážních obchodů bude týkat zejména hygienických prostředků, nápojů, potravinářských výrobků s delší expirační dobou a tabáku. "Nepůjde však o lokální značky, které mají malou šanci na západních trzích, ale o hlavní značky producentů jako je Nestlé, Unilever či Mars. Výrobci tak podle BCG budou muset přehodnotit prodejní, ale také výrobní strategie na Evropských trzích. -jn-, -td- |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz