Celkově lednové výsledky tržeb v maloobchodu potvrdily, že maloobchod s elektronikou prochází evoluční transformací
„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu," říká František Mikoška, obchodně marketingový ředitel DATART.
"Poměr prodejů mezi e-shopem a kamennými prodejnami se i v tomto období mírně posunul ve prospěch online nakupování, což reflektuje dlouhodobý vývoj trhu a sílení e-commerce. Spotřebitelé oceňují širší výběr, lepší cenovou dostupnost a pohodlí online nakupování. Zároveň však kamenné prodejny i nadále zůstávají důležitým bodem zákaznické cesty, zejména v segmentu prémiových produktů, kde hraje zásadní roli možnost osobního vyzkoušení a odborného poradenství. Významná část zákazníků tak volí hybridní přístup – objednávají online, ale zboží si vyzvedávají na prodejnách, jak dokládají i data společnosti DATART, kde si přibližně 70 % zákazníků vyzvedává objednávky právě v kamenných prodejnách," dodává František Mikoška.
"Celkově leden potvrdil, že maloobchod s elektronikou prochází evoluční transformací, kde se prolínají digitalizace, změny spotřebitelského chování a vývoj produktových kategorií. Zatímco e-commerce nabývá na síle, fyzické prodejny stále hrají důležitou roli v budování důvěry zákazníků a poskytování komplexního nákupního zážitku.“
DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a má více než 150 prodejen na českém trhu, více než tisíc elektrospecialistů a síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2023 v kategorii elektro a pětinásobným držitelem titulu Nejdůvěryhodnější značka roku.
Více informaci na: www.datart.cz
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Pololetní prázdniny 2021 - v pátek 29. ledna 2021
- Pololetní prázdniny 2025 - v pátek 31. ledna 2025
- Maloobchod prochází radikální transformací
- Maloobchod - leden 2019: Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v lednu zvýšily reálně o 4,7 %
- Maloobchod - červenec 2019: Růst tržeb v maloobchodě pokračoval
- Maloobchod - červenec 2020: Tržby maloobchodu se vrátily k růstu, naopak v prodeji motorových vozidel přetrval meziroční pokles (04.09.2020)
- Maloobchod - červen 2021: Tržby maloobchodu vzrostly
- Maloobchod - červen 2021: Tržby maloobchodu vzrostly
- Maloobchod - červen 2021: Tržby maloobchodu vzrostly
- Maloobchod - prosinec 2021: Tržby v maloobchodě za rok 2021 vzrostly o 4,4 %
Prezentace
25.04.2025 Vyšší spoluúčast přinese zajímavé výhody u…
16.04.2025 5 Xiaomi telefonů, které jsou teď v Česku za…
16.04.2025 Jak investovat v době nejistoty?