Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Průmysl  |  02.04.2024 11:04:27

Český železniční průmysl může zabojovat o dodávky nových italských regionálních vlaků v hodnotě 800 milionů eur

železnice ilustrační

Jedná se o investici do nákupu nejméně 150 bezemisních vlakových souprav, které nahradí stávající letité elektrické a dieselové jednotky zejména v jižní části země. Počítá se přitom s obnovou vozového parku regionálních a příměstských vlaků s cílem snížit průměrné stáří prostřednictvím nákupu nových souprav na elektrický a vodíkový pohon.

„Do roku 2026 má jít o 53 vlaků, které nahradí stejný počet stávajících vozidel, a zároveň o 100 nově navržených souprav vyvinutých z recyklovatelných materiálů a pokrytých fotovoltaickými panely. Investice bude realizována s podporou veřejných financí a částka ve výši 800 milionů eur na pořízení nových vlakových souprav bude směřovat především do regionů jižní Itálie,“ upřesňuje Marie Vopálenská, generální ředitelka Asociace podniků železničního průmyslu ČR (ACRI).

Právě možná účast českých výrobců železniční techniky na této zakázce bylo jedním z témat mise Asociace podniků železničního průmyslu ČR do Milána, Říma a Bari, která se uskutečnila ve dnech 18. - 21. března 2024 v rámci Projektů ekonomické diplomacie Ministerstva zahraničních věcí ČR. Cesty se zúčastnili zástupci členských firem ACRI - ŠKODA GROUP, CZ LOKO, AMiT, DAKO-CZ a MSV ELEKTRONIKA.

Itálie je klíčovým trhem pro český železniční průmysl

Možnost účasti českých podniků na dodávkách nových regionálních vlaků navazuje na další obchodní aktivity, které naše firmy na apeninském poloostrově dlouhodobě úspěšně rozvíjejí.

Například Škoda Group se aktuálně v Itálii podílí na zakázkách za více než 250 mil. EUR. Jedná se například o dodávky nových tramvají pro severoitalské město Bergamo, které budou vybaveny špičkovým antikolizním systémem, dále o dodávky vozů pro noční vlaky (ve spolupráci s italským výrobcem kolejových vozidel společností Titagarh Firema) nebo o zakázku na 112 trolejbusů pro italský Janov, kterou Škoda Group realizuje společně s výrobcem Solaris a trolejbusy vybaví moderní elektrickou výzbrojí a trakčními bateriemi.

Vedle Škoda Group působí v sektoru italské drážní dopravy i další české firmy. Například společnosti AMiT, výrobci řídicích systémů a elektroniky, se daří v posledních letech razantně navyšovat prodeje své elektroniky a systémů na italském trhu. Také pro výrobce brzdových systémů společnost DAKO-CZitalský trh velký potenciál. Švýcarské společnosti Stadler dodává brzdové komponenty do čtyřvozových souprav FLIRT pro italský region Valle d´Aosta a také spolupracuje na projektu s názvem Ferrovie Appulo Lucane (FAL) na dodávku DMU a BMU jednotek. Zároveň DAKO-CZ podepsalo v minulém roce na veletrhu Expo Ferrovaria smlouvu s italskými železničními opravnami Cosmef WM na dodávku náhradních dílů pro servisní úkony u významných italských zákazníků.

Setkání s italskými dopravci, zástupci univerzit a regionální vlády

Právě reference ohledně probíhajících zakázek, stejně jako další produkty špičkové kvality pro zajištění moderní udržitelné mobility představily potenciálním italským partnerům během mise do Milána, Říma a jižní Itálie podniky českého železničního průmyslu sdružené v ACRI.

V regionu Milána se jednalo například o jednání s dopravcem FNM Group, který je druhým největším dopravcem na železnici v Itálii. Denně přepraví 750 tis. cestujících a vypraví více jak 2000 vlaků. Navíc z 90. let má tento dopravce zkušenosti s provozováním lokomotiv z provenience Škoda Group.

S národním železničním dopravcem Trenitalia se uskutečnilo setkání v Římě. Na půdě Velvyslanectví ČR se zástupci českého železničního průmyslu setkali s ředitelkou odboru akvizic společnosti Trenitalia, Danielou Chiappini.

V Bari, hlavním městě jižního regionu Apulie, se následně uskutečnila návštěva na Polytechnické univerzitě a setkání s dopravními experty Polytechniky. Zástupci Polytechniky představili projekt Mobilita Sostenibile (MOST), který zajišťuje spolupráci 24 univerzit, CNR (Centro Nazionale per la Mobilita Sostenibile) a 24 velkých společností při zavádění moderních řešení pro dopravu (letecká mobilita, udržitelná silniční vozidla, vodní doprava, železniční doprava, lehká vozidla).

Po jednání na Polytechnice následovalo přijetí na Svazu italského průmyslu Confindustria. Jednání vedl viceprezident Confindustria Bari Francesco Divella. Po prezentaci Confindustria Bari proběhla prezentace českých firem a jednání s dalšími potenciálními italskými obchodními partnery.

V závěru mise do Bari proběhla návštěva sídla regionální vlády Apulie a jednání s radní pro dopravu Annou Maurodinoia. Delegace ACRI opět představila české podniky a projevila eminentní zájem českého železničního průmyslu o dodávky v rámci chystané modernizace regionálních vlakových souprav v celkové hodnotě 800 mil. eur.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688