Prodeje na Černý pátek v USA dosáhly rekordních úrovni
Letos Black Friday ve Spojených státech znamenal výrazný nárůst online tržeb a dosáhl rekordních 9,8 miliardy dolarů, což je 7,5% nárůst oproti předchozímu roku. Pozoruhodný posun byl pozorován v chování spotřebitelů, přičemž více než polovina těchto tržeb ve výši přibližně 5,3 miliardy USD pochází z mobilních nákupů. Tato změna podtrhuje rostoucí vliv mobilního nakupování, poháněného reklamou na sociálních sítích a influencery. Zpráva společnosti Adobe, která primárně sledovala online nakupování, zdůraznila, že zatímco nákupy v obchodech mírně vzrostly o něco málo přes 1 %, nárůst prodeje v e-commerce o 8,5 % ilustruje jasnou preferenci spotřebitelů pro online nakupování. Trend nakupování online byl urychlen pandemií a měnícími se spotřebitelskými návyky, které se odklonily od tradičních zážitků Black Friday v obchodech.
Naproti tomu podle čínských prodejců tržby Amazonu Black Friday nedosáhovaly podobných úrovní, zejména kvůli konkurenčnímu tlaku vznikajících platforem elektronického obchodu, jako jsou Temu a Shein. Prodloužené trvání akcí Black Friday na Amazonu, které bylo letos vůbec nejdelší, se nepromítlo do zvýšených prodejů. Mnoho prodejců, zejména v kategoriích, jako jsou potřeby pro domácnost a malé domácí spotřebiče, vykázalo svůj nejhorší výkon na Černý pátek, kdy objednávky a prodeje nesplňovaly očekávání a náklady na reklamu prudce stoupaly. K tomuto propadu přispěly faktory jako únava spotřebitelů po hlavním dni Amazonu a delší propagační období vedoucí k méně impulzivnímu nákupu. Navíc agresivní slevy a propagace konkurentů, jako jsou Temu a Shein, učinily nabídky Amazonu méně atraktivní z hlediska ceny, což mělo dopad na ziskovost prodejců na platformě.
Společnosti z maloobchodního sektoru, které provádějí marketingové kampaně na Černý pátek, mají historicky tendenci podávat lepší výkony než zbytek trhu v období před Černým pátkem. V letošním roce jsme však zaznamenali oživení napříč širším trhem. V důsledku toho nejsou výnosy společností z maloobchodního sektoru výrazně vyšší ve srovnání s indexem S&P 500. Jsou však podstatně vyšší než historické výnosy za posledních 20 let. Studie zahrnovala 26 největších společností působících v maloobchodním sektoru.
Srovnání výnosů společností před a po Černém pátku v průměru za posledních 20 let. Analýza vzala v úvahu 26 společností a vybrala 10 nejlepších s nejvyšší mírou návratnosti v období před Black Friday (včetně).
X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.
Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
11.10.2024 Buďte v zisku. Využívejte řízení…
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ztracené dekády. Jak ustát nevyhnutelné výkyvy a vyjít z nich silnější
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz