Lukáš Kovanda, Ph.D. (Trinity Bank)
Akcie ve světě  |  06.11.2023 09:00:34

Německo – a s ním i Česko – má další problém. Číňané mu „za humny“ postaví svůj první evropský závod na výrobu elektroaut


Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po Tesle druhý největší na světě), automobilka BYD, postaví svůj první závod v Evropě. A to v Maďarsku. To vše v době, kdy Volkswagen razantně škrtá a ve svých závodech v Německu ukončuje nábor nových pracovníků, neboť absolutně nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruselu ubránit vozy se spalovacími motory. Nepostaví proto ani gigafactory v Česku.

Přitom z hlediska objemu globálních emisí je vlastně jedno, zda v EU kompletně jezdí auta se spalovacími motory nebo kompletně elektroauta. Globální emise budou plus mínus stejné; vždyť veškerá auta se spalovacími motoryEU se na globálních emisích podílejí z jednoho až dvou procent. A elektroauto jako takové je náročně na emise při své výrobě a částečně i při provozu, zejména je-li napájeno elektřinou vyrobenouuhlí.

Teď tedy, zdá se, budou v EU jezdit více a více elektroauta; ovšem dost možná hlavně ta čínská, vyráběná třeba právě v Maďarsku.

O Německu se ještě před pár lety říkalo, že má vše – zejména energetickou a přistěhovaleckou politiku – promyšlené a že vše zvládne.

Teď:

1) se na patnáct let upsalo Kataru, sponzoru Hamásu, k odběru plynu, neboť si povypínalo jaderné elektrárny;

2) ulicemi mu pochodují masy propalestinských antisemitů, které zjevně nedokázalo začlenit;

3) automobilový průmysl se mu vinou nezvládnuté energetické přeměny a zelené ideologie hroutí v přímém přenosu; Číňané mu „za humny“ staví svůj první evropský závod na elektroauta.


Teprve po více než třiceti letech, zdá se, plně doceníme prozíravost britské premiérky Margaret Thatcherové, jež oponovala znovusjednocení Německa. Asi již tehdy tušila, že Němci, jak praví klasik, nečiní malých chyb, a dojde-li na znovusjednocení, nikdy nebudou moci být dost malé, aby nestáhly hned celou Evropu.

 

 

Lukáš Kovanda, Ph.D.

Hlavní ekonom, Trinity Bank

Čína letos předstihla Japonsko a stala se největším světovým vývozcem automobilůVolkswagen končí s náborem nových zaměstnanců. Je v kleštích drahých energií a tuhých zelených regulací EU, které více než klimatu pomáhají Pekingu

TRINITY BANK

Trinity Bank působí na finančním trhu již 25 let a vznikla transformací Moravského Peněžního Ústavu – spořitelního družstva. Má více než 92 000 klientů a její bilanční suma přesahuje 65 miliard Kč.

Trinity Bank se specializuje na privátní a korporátní bankovnictví, u fyzických osob se zaměřuje především na vkladové a spořicí produkty, které nabízejí nadstandardní zhodnocení úspor.

Více informaci na: www.trinitybank.cz

12.11. 04:29  Orbán dobře pochopil (Jiří Toscana)
07.11. 09:43  A navíc.... (xxx)
07.11. 09:20  Orbán dobře pochopil (Vědma)
07.11. 08:40  Orbán dobře pochopil (Tomasso)
07.11. 07:53  Také názor (Míroslav)

Okomentovat na twitteru

Okomentovat na facebooku






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688