Český výrobce brzdových systémů DAKO-CZ boduje v Indii
Český výrobce brzdových systémů DAKO-CZ boduje v Indii
27.03.2023 / 13:07 | Aktualizováno: 27.03.2023 / 13:12
Indie má 4. největší železniční síť na světě a v roce 2031 chce dosáhnout roční přepravní kapacity 12 miliard cestujících. Velké ambice však kladou vysoké nároky na rozvoj a modernizaci železniční sítě a souprav, včetně rostoucí míry využití špičkových technologií. Rostoucí poptávka po technologiích v sektoru železniční a kolejové dopravy v Indii vytváří obrovské příležitosti pro české originální výrobce, jako je například společnost DAKO-CZ. S tamními obchodními partnery rozjela výstavbu dvou indických továren. Výroba brzdových systémů a komponentů v Indii musí splňovat nejpřísnější evropské a světové standardy, které je třemošnická společnost schopna nabídnout. I to je jeden z důvodů, proč poptávka po výrobcích DAKO-CZ na indickém trhu narůstá.
Český výrobce brzdových systémů pro vlakové soupravy z Třemošnice na indickém trhu působí již od roku 2006, původně pouze prostřednictvím dovozu výrobků z ČR. Postupně však společnost DAKO-CZ založila s tamními partnery dceřiné společnosti a etablovala se na indickém trhu natolik, že začala získávat stále významnější zakázky. V roce 2021 například získala kontrakt na dodávku brzdových zařízení pro celkem 760 vozidel typu LHB. Rok 2023 je pak pro DAKO-CZ v Indii významným milníkem - ve spolupráci s místními partnery zprovozňuje dva nové výrobní závody. V budoucnu se zde budou vyrábět brzdové systémy a komponenty právě pro indický trh. Po nájezdu nových výrobních kapacit DAKO-CZ v Indii by se měl obrat české společnosti na indickém trhu zvýšit.
To ilustruje obrovský potenciál indického trhu a rapidní tempo rozvoje železniční dopravy v Indii. Zároveň příběh DAKO-CZ ukazuje, že je k úspěchu zapotřebí přizpůsobit se indickým požadavkům na technologický transfer a lokalizaci výroby v Indii (vládní politika Made in India). Požadavky na indický původ komponentů a systémů v tendrech indických železnic se v současnosti pohybují v rozmezí 20 – 50 % v závislosti na příslušné kategorii systémů, do budoucna však budou požadavky na domácí původ systémů čím dál přísnější. Výroba v Indii je tak již dnes de-facto předpokladem a nutností pro úspěch českých exportérů na zdejším trhu.
Vzhledem k velkým obchodním příležitostem pro dodavatele železničních technologií v Indii zorganizovala česká ambasáda v Dillí v říjnu 2022 úspěšnou podnikatelskou misi, které se zúčastnili hlavní čeští výrobci pod hlavičkou Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI). V podnikatelské delegaci vedené velvyslankyní Eliškou Žigovou byly zastoupeny i jiné české společnosti, které do Indie dodávají komponenty pro výrobu kolejových vozidel. Kromě podobných misí realizovaných velvyslanectvím se mohou zájemci o indický trh zúčastnit například velkých veletrhů železničního průmyslu, jako je například 15. ročník International Railway Equipment Exhibition (IREE) v říjnu 2023 v Dillí.
Jakub Jaroš, ekonomický diplomat, Zastupitelský úřad ČR v Dillí
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři