Železniční spojení Praha – Mnichov je naší prioritou, shodl se Kupka se svým bavorským protějškem
O železničním spojení mezi Českem a Bavorskem jednal ministr dopravy Martin Kupka v Mnichově se státním ministrem bydlení, výstavby a dopravy Christianem Bernreiterem. Oba ministři se shodli na potřebě společného koordinovaného postupu při přípravě modernizace trati Plzeň – Domažlice – Česká Kubice – státní hranice – Mnichov/Norimberk. Společně řešili také problém se zpožděním vlaků na česko-bavorské hranici, které bylo způsobeno policejními kontrolami na německé straně.
„Bavorsko je jedním z našich klíčových ekonomických partnerů. Pokládám proto za velmi důležité, abychom dokázali směrem na Mnichov vybudovat kvalitní kapacitní železniční spojení. Na naší straně připravujeme modernizaci úseku Plzeň – Domažlice – státní hranice. Pro úspěch tohoto projektu je důležité, aby došlo k elektrizaci celého spojení i ke zkapacitnění, zejména úseku Schwandorf – Furth im Wald na německé straně tak, aby byl dvoukolejný. Jsem rád, že Německo začalo s posuzováním možností modernizace této železniční části a vybudování tří nových dvoukolejných úseků,“ uvedl po jednání v Mnichově ministr Kupka.Úprava české části trati v úseku Plzeň – Domažlice – státní hranice je rozdělena do 4 staveb a začátek realizace této modernizace předpokládáme v roce 2024. „Z pohledu České republiky je důležité připravit trať nejen pro osobní dopravu, ale zároveň zajistit dostatečné kapacity i pro dopravu nákladní,“ dodává Kupka. Cílem je připravit trať s takovými parametry, které by umožňovaly zajistit provoz v minimálním rozsahu 1 nákladního vlaku v každém směru během každé hodiny včetně té špičkové (minimálně tedy 24 párů vlaků rovnoměrně rozdělených během dne).
Během jednání došlo i na téma ryze aktuální – zpoždění vlaků na společné hranici kvůli policejním kontrolám. Zpoždění byla obvykle způsobená policejními kontrolami na německé straně, které začínaly ve Furth im Wald a pokračovaly během jízdy až do Schwandorfu. Cestující po příjezdu do Schwandorfu kvůli kontrolám mnohdy nestíhali navazující spoj, který přijíždí z Hofu a pokračuje do Mnichova. „To mnoha cestujícím zásadně komplikovalo cestování. Bavorská strana nás informovala, že od kontrol od pátku minulého týdne upustila, což by mělo dopravu významně zjednodušit a odbourat nepříjemná zpoždění,” uvedl Kupka.
Bavorské ministerstvo také potvrdilo plánovanou změnu železničního spojení od změny jízdního řádu na konci roku 2023, kdy již nebude vlak z Prahy ve Schwandorfu přepojován na navazující spojení z Hofu do Mnichova, nýbrž pojede přímo. „To pomůže výrazně zlepšit komfort vlakového spojení,“ podotknul Kupka.
Dnes se jednalo o první z řady jednání, které budou mezi námi a bavorskou stranou probíhat. Další společné jednání je plánováno na jaro v Praze. Na závěr jednání pozval ministr Kupka svého bavorského kolegu do Prahy na Světový silniční kongres PIARC, který se uskuteční 2. až 6. října 2023. Jedná se o nejvýznamnější světovou akci k tématům silniční infrastruktury, jejímu rozvoji a technologickému pokroku. Ministři se rovněž budou věnovat bezpečnosti silničního provozu či cyklistice.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato překonává jeden rekord za druhým, měď a železná ruda také rostou
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři