Regulace Facebooku a místo Metallicy Taylor Swift - Víkendář
CNBC si všímá poklesu cen akcií společnosti Meta, který přišel po zveřejnění zpráv, že Facebook by v EU neměl pracovat s reklamou na základě osobních dat uživatelů. Na CNBC o tématu hovořil analytik společnosti Jefferies Brent Thill. Jeho společnosti má na akcie Meta doporučení kupovat a on sám podle svých slov nevěří, že taková regulace bude nakonec uvedena do praxe. Je totiž „absurdní“.
Analytik míní, že pokud by Facebook nemohl pro cílení reklam využívat osobní data, byl by poškozen jak uživatel, tak řada firem, které tuto platfomu využívají pro reklamu. V extrémech by totiž mohlo docházet například k tomu, že by fanoušek skupiny Metallica dostával pozvání na koncerty Taylor Swift. „Nikdo to nechce, je to absurdní,“ míní expert, podle kterého je zavedení regulace do praxe nepravděpodobné. Celkově ale uvedené téma v tuto chvíli poškozuje investiční příběh akcií Meta.
Thill je podle svých slov zastáncem větší ochrany soukromí na sociálních sítích. Zároveň však platí, že pokud se na nich lidé pohybují, prospívá všem, pokud jsou známy jejich preference. I pro uživatele samotné je pak lepší, pokud se jim objevuje reklama odpovídající jejich zájmům. Namísto toho, aby sociální síť „hádala“, která hudba se jim líbí nebo který druh sportu je zajímá.
Pokud tedy daná platforma data nikomu nepřeprodává, je podle experta pro všechny výhodné, když je používá pro cílení reklamy. Jestliže k tomu nebude docházet, poškodí to jak uživatele, tak související firmy. Rozhodnutí přitom není konečné, „je na společnosti Meta, zda se odvolá.“ Jak bylo uvedeno, expert míní, že tak, jak je nová regulace nyní prezentována, nakonec uplatňována nebude. K tomu Thill uvedl, že v případě schválení nové regulace by na Facebooku v Evropě moc firem inzerovat nechtělo.
Rich Greenfield ze společnosti LightShed Partners před časem na CNBC tvrdil, že propouštění zaměstnanců neřeší základní problémy společnosti Meta. Podle něj jde jen o stínohru, hlavním tématem je stagnace tržeb. Přesněji řečeno to, že „produkty firmy už nejsou pro spotřebitele lákavé“. Projevuje se to například tím, jaký podíl na trhu získává TikTok. „Z toho se nedostanou snižování nákladů, musí inovovat,“ míní investor.
K možnosti, že by Facebooku pomohlo zakázání TikToku v USA, Greenfield uvedl, že pokud by k tomu došlo, americké společnosti by to samozřejmě velmi pomohlo. On sám však odhaduje, že takový vývoj nebude. Domnívá se totiž, že TikTok spolupracuje a bude spolupracovat s americkou vládou tak, aby tato platforma mohla v USA pokračovat. „Investiční tezi pro Facebook na tom podle mého názoru vytvořit nejde,“ dodal expert.
Zdroj: CNBC
Foto: taylorpictures.net
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?