Muskovy změny mohou vést ke vzniku nového Twitteru - Víkendář
Mohou sociální sítě a platformy dělat více ohledně dezinformací a pokud ano, tak co? Na tyto otázky odpovídal na Yahoo Finance vedoucí výzkumu internetových společností v Evercore ISI Mark Mahaney. Podle něj jsou dezinformace velkou výzvou pro všechny firmy v odvětví a „Elon Musk to zjistí tou těžší cestou“. Jde o to, že i když bude 99 % uživatelů pravdomluvných a nebude se snažit o vyvolání sporů, zbylé 1 % může stále napáchat velké škody. Zejména pokud jde počet uživatelů do miliard. Pak je i 1 % velkým číslem.
Podle experta jsou dezinformace „endemickým problémem sociálních sítí“ a kvůli uvedeným číslům se na nich prostě budou objevovat. Jde o problém, který řešil Facebook, ale i Youtube, Snap a Twitter. „Jedná se o problém, který je s těmito společnostmi od počátku“ a bude tu i nadále. Mahaney dále uvedl, že Facebook má nyní asi 30 tisíc nezávislých spolupracovníků. Ti kontrolují obsah a zaměřují se na témata, jako jsou projevy nenávisti, výzvy k násilí a podobně.
Facebook podle experta na počátku podcenil téma dezinformací, proto následně prudce zvýšil výdaje na tuto oblast. Ty pak podle analytika budou „doléhat na jeho výsledky i v budoucnosti“ a stejné to bude i u dalších sociálních sítí. „Změnu v dohledné době nevidím,“ dodal Mahaney.
Kroky, které doposud provedl Elon Musk v Twitteru, by podle experta neměly nikoho překvapovat. Musk totiž od počátku říkal, že v této společnosti podle něj pracuje příliš mnoho lidí a že uživatelé této sítě by měli za její služby platit. Nyní Musk uvedené změny prosazuje a propouští zaměstnance. Podle Mahaneyho bude ale i on čelit výzvě na straně dezinformací, což povede rovněž k diskusím uvnitř Twitteru.
Téma dezinformací a obsahu obecně je pak důležité i ve vztahu k příjmům z reklamy. Zadavatelé reklamy totiž „rozhodně nechtějí, aby byla jejich značka spojována s násilným, nenávistným a škodlivým obsahem.“ Toto téma řeší společnosti jako Facebook a Youtube už celé desetiletí a týkat se bude i Twitteru. Firmy podle experta budou na reklamu na Twitteru dávat hodně peněz, pokud jim firma dovede zaručit, že jejich značka bude spojena pouze s obsahem, který je nebude nijak poškozovat.
Jedním ze způsobů, který by pomohl vyčistit Twitter od nechtěného obsahu, je podle experta paywall. Tedy zpoplatnění přístupu na stránky této sítě. O takovém kroku se hovoří, nicméně Mahaney dodal, že podle průzkumu jeho společnosti je podíl uživatelů Twitteru, kteří by byli ochotni platit, „velmi nízký.“ „Jsou to jednociferná čísla a možná dokonce ta nízká,“ dodal. Ve výsledku by pak mohl vzniknout „nějaký nový Twitter“, tedy společnost, která by nabízela podobné služby, ale bezplatně.
Mahaney míní, že na příjmech z reklam není u sociálních sítí nic špatného, i když Elon Musk si na to ve vztahu k Twitteru stěžoval. Funguje tak většina médií na světě a Twitter byl na této rovině poměrně úspěšný, „i když to není Facebook či Google.“ Tenhle fakt by podle experta neměl být během současných diskusí o celé společnosti opomíjen. Z cyklického hlediska ale budou příjmy z reklam podle analytika slábnout. „Jestliže to někdo nezaznamenal, v následujících měsících to zaznamená, ale snad se to otočí během dalších 6 – 9 měsíců,“ míní Mahaney.
Zdroj: Yahoo Finance
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?