Vstupují v platnost nová pravidla pro ochranu spotřebitelů v digitálním prostředí
28. května vstupuje v platnost nová směrnice, která by měla zajistit lepší prosazování právních předpisů a spotřebitelům i příslušným orgánům poskytnout silnější nástroje k prosazování jejich práv, jako je ukládání přísnějších sankcí nebo nápravných opatření proti poškození. Komise nadále pracuje na modernizaci právních předpisů, které budou odpovídat budoucím potřebám spotřebitelů, především v oblasti zajištění stejné ochrany, a to online i offline. Zúčastněné strany se mohou vyjádřit ke kontrole vhodnosti spotřebitelského práva EU v oblasti digitální spravedlnosti do 14. června. Komise 27. května rovněž zveřejnila studii o „temných vzorech“, tedy designech rozhraní, jejichž cílem je oklamat spotřebitele. Další informace o spotřebitelském právu EU jsou k dispozici zde.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz