České „AIRBnB pro karavany“ se rozjíždí v Polsku
Ilustrační foto: Shutterstock
Čtyři měsíce po otevření kanceláře ve Varšavě a zahájení služby pro polské klienty je v nabídce již více než stovka vozů a tento trend má vzrůstající tendenci.
České „karavanové Airbnb“, jak je Campiri označováno, má velmi nadějné rozvojové perspektivy. Nikdy v minulosti nebyly karavany, přívěsy a kampervany v Polsku tak populární jako nyní. Dvouletá omezení a nejistota spojená s koronavirem způsobila, že se intenzivně začala rozvíjet individuální turistika a alternativní způsoby cestování včetně karavaningu. V zemi se úspěšně prodávají nové vozy a ve velkém množství se dovážejí také ojeté karavany a přívěsy ze západní Evropy. Kapacity však nestačí uspokojovat tento nový trend. V této situaci je pronájem jedinou možností, jak vyzkoušet karavanovou turistiku.
Zakladatel a šéf společnosti Lukáš Janoušek, který v Polsku úspěšně řídil také platební portál Twisto, vnímá polský trh jako ideální pro rozvoj firmy. Zatímco v západní Evropě působí již řada subjektů v oblasti digitalizace turistiky, ve střední Evropě je ještě dostatečný prostor pro nástup startupů jako Campiri. Navíc je možné využít narůstající popularitu karavaningu v Polsku.
Jak uvádí Katarzyna Jedlińska, která řídí aktivity Campiri v Polsku, v nejbližší době by měla být polská platforma rozšířena o nové funkce. V nabídce budou stovky ověřených míst, kde bude možné zaparkovat – např. u bran středověkého zámku, na vinici nebo v rámci agroturistiky. Bude možné současně zarezervovat a zaplatit celou dovolenou.
Campiri nyní získal 2,7 mil. eur z fondů rizikového kapitálu a tyto prostředky hodlá využít na zahraniční expanzi, tedy posílení týmu a nákup vozidel. V rámci této strategie má polský trh mimořádný význam a první výsledky naznačují, že plány se úspěšně daří naplňovat.
Jan Tomášek, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR ve Varšavě
Díky našim firmám o nás ví celý svět
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz