Shoptet: Česká e-commerce zažila rekordní 2Q. Obrat tuzemských e-shopů přesáhl 50 miliard
Obrat českých e-shopů ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 50,45 miliard, což je v meziročním srovnání nárůst o více než deset procent. Rekordní druhý kvartál podtrhuje i nárůst 3 144 nových e-shopů v tomto období. Podle společnosti Shoptet jich aktuálně v České republice funguje 41 639.
Praha (19. července 2021) - 50,45 miliard. Přesně takový byl obrat české e-commerce scény v druhém kvartálu letošního roku. Meziročně se jedná o nárůst 5,5 miliardy, protože v roce 2020 za stejné období byl obrat 44,98 miliard.
„Meziroční srovnání výsledků potvrzuje, že oblast e-commerce zaznamenala během pandemie koronaviru značný růst. Majitelé kamenných obchodů byli nuceni přesunout svůj byznys na internet, stejně tak se změnilo i nákupní chování zákazníků. Před vypuknutím pandemie v roce 2019 zaznamenaly české e-shopy od dubna do června obrat 35,4 miliardy korun. V letošním roce byla za stejné období překonána hranice 50 miliard korun, což je nárůst o více než 40 procent,“ říká Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet. Zároveň dodává, že dalším důvodem vzrůstajícího obratu je zvyšující se počet nových prodejců, kterým e-shopy úspěšně fungují a dovolují jim byznysově růst.
Meziročně se zvýšil také obrat
tuzemských e-shopů za první polovinu letošního roku. „V lednu jsme
očekávali, že by mohl obrat v letošním roce vzrůst celkově asi o 18
procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu roku a za prvních šest měsíců dosáhl
český e-commerce sektor nárůstu o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom
nejsilnější období teprve čeká,“ dodává Samuel Huba ze společnosti Shoptet,
která má pod svými křídly 27 527 e-shopů a je již více než 5 let českou jedničkou
poskytující e-shopové platformy.
Od dubna do června vzniklo 3 144 nových e-shopů
Sektor české e-commerce se v Q2 rozšířil o 3 144 nových e-shopů. Jedná se o meziroční nárůst o 25 procent. Nejčastější segmentem, ve kterém lidé na internetu podnikají, zůstává i nadále oblečení a doplňky. Následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady či potraviny a dětské zboží s elektronikou.
Nejvíce rostoucí kategorií v daném období (Q2) byly produkty zaměřené na cestování (kufry, karavany, doplňky na cesty a dovolenou), jejichž prodej oproti prvnímu čtvrtletí 2021 vzrostl o 50 procent.
Dařilo se také kategorii stavební materiály, kde došlo oproti prvním třem měsícům letošního roku k nárůstu o 29 procent. Dalšími rostoucími kategoriemi jsou segment auto-moto (nárůst o 26 procent), sport a turistika (nárůst 22 procent) a erotika (nárůst 13 procent).
Fenomén nakupování přes internet
potvrzuje i ředitel Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica. „E-commerce
se stala definitivně mainstreamem obchodu. Potvrzují to například reklamní a
marketingové agentury, které se zaměřují na podporu e-shopů. Ty během lockdownu
rozhodně neměly nouzi o zakázky, naopak rostly a zvyšovaly své obraty. Ukazuje
se, že digitální transformace dnes již prostupuje téměř všemi segmenty a má
v české ekonomice zásadní postavení,“ dodává Hlavica.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.