Rekonstrukcí už letos prošlo přes šedesát přejezdů
Moderní zabezpečovací zařízení tak namísto původního ze 70. let získala například šestice přejezdů v úseku Ústí nad Labem-Střekov – Svádov, kde v minulosti docházelo ke střetům s osobami nebo vozidly většinou s tragickými následky. Čtyři z těchto přejezdů byly při rekonstrukci navíc vybaveny závorami. Ve dvou případech byla použita moderní kompozitní závorová břevna s výstražnými LED svítilnami. Výstražné kříže byly nahrazeny například na dvojici přejezdů na trati mezi Vraným nad Vltavou a Dobříší, a to světelným zabezpečovacím zařízením doplněným v jednom případě závorami.
Také aktuálně probíhající úpravy řeší zvýšení úrovně zabezpečení nejčastěji u přejezdů původně s výstražnými kříži a s výstražnými světly. Správa železnic tak přispívá k vyšší bezpečnosti železničního i silničního provozu. Modernizace přejezdů se odrazila i v nižším počtu nehod. V loňském roce došlo na železničních přejezdech k 143 střetům, což je o 22 méně než v roce předchozím a zároveň jde o nejnižší počet událostí od vzniku Správy železnic v roce 2003.
Foto: Správa železnic
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
První měsíc 2. čtvrtletí je za námi a zlato si stále udržuje solidní pozice nad 2 300 USD / Oz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři