Květen v e-commerce: pokles v segmentu sport, boom auto-moto zboží
Květnové tržby internetových obchodů naznačují, že předpoklady o masivním návratu zákazníků z e-shopů do znovuotevřených kamenných prodejen se ve většině segmentů zatím nenaplnily. Online obchodníci si drží vysoká čísla. Jednou z výjimek je sportovní vybavení, kde online prodeje z obrovských březnových hodnot postupně klesají. Naopak v segmentu auto-moto byl březen slabý a květen láme rekordy. Vyplývá to z analýzy digitální marketingové agentury Advisio, která se zaměřila na výsledky prodejů 100 středně velkých e-shopů z několika vybraných sektorů.
„U sportu jsou důvodem dubnových a květnových poklesů online prodejů hlavně vyprodané sklady a problémy s logistikou. Například v březnu byl obrovský zájem o jízdní kola a ta pak došla. Podobně se vyprodaly domácí fitness stroje, protože lidé nemohli cvičit ve fitness centrech. Výpadky ve výrobě kol se dosud nepodařilo zcela nahradit a o domácí fitness stroje už teď logicky není takový zájem. Proto zde z března na květen vidíme pokles prodejů až o čtvrtinu, byť čísla oproti předcovidovému roku 2019 stále zůstávají velmi vysoká,“ říká Jiří Komár, ředitel agentury Advisio.
„Naopak v online segmentu auto-moto vidíme od března do května 2021 nárůst prodejů o polovinu. Lidé na internetu hodně kupují pneumatiky a letos se na rozdíl od minulých let přezouvání kvůli obzvláště chladnému březnu koncentrovalo do dubna a května,“ doplňuje Jiří Komár.
Jen drobný meziměsíční pokles zaznamenaly v květnu online prodeje vybavení pro miminka a nejmenší děti. Část rodičů zřejmě čekala na květnové otevření kamenných prodejen, ale pokles z dubna na květen byl přesto jen pětiprocentní. Podobně stabilní byly na jaře online prodeje v segmentu dům a zahrada. Zde strhaly všechny rekordy online prodeje v dubnu 2020, kdy ale byla situace velmi silně ovlivněna covidovými opatřeními. Letos zde již k takovým výkyvům nedochází.
„Celkově je zatím v letošním roce online trh mnohem stabilizovanější než v roce 2020. Vloni se lidé masově přesouvali do e-shopů, pro řadu z nich to byla premiéra. Mezitím si již na nakupování online mnozí z nich zvykli a ukazuje se, že je od toho příliš neodradila ani možnost nakupovat znovu v kamenných prodejnách,“ uzavírá Jiří Komár z agentury Advisio.
Jan Šimral, mediální zástupce agentury Advisio
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.