(Kurzy.cz)
Alibaba na Singles Day opětovně překonává rekord v prodejích. Akcie prodejců i tak padají kvůli návrhům nových antimonopolních pravidel
Čínská Alibaba oznámila, že v rámci dnešního Singles Day opětovně překoná dosavadní rekord v hodnotě prodejů v tento sváteční nákupní den. Prodeje v rámci nákupního svátku překračují 372,3 mld. juanů = 53,42 mld. USD a to ještě zdaleka není všem nákupům konec. Před rokem původně rekordní tržby dosáhly úrovně 268,4 mld. juanů.
Singles Day je v Číně již tradičně hlavním nákupním svátkem na který mnozí prodejci cílí zvláštní či speciální slevové akce. Rozsah svátku je enormní, protože generuje tolik tržeb co svátky Black Friday a Cyber Monday v USA dohromady.
Letošní průběh je poněkud specifický, protože Alibaba a někteří další prodejci začali obvyklé slevy nabízet už od začátku listopadu a s platností do 12. listopadu.
Hlavní konkurent Alibaby v podobě JD.com oznámil, že k poledni místního času jeho prodeje od začátku měsíce překročily hranici 200 mld. juanů. Vedení odhaduje, že letošní prodeje v rámci svátku budou minimálně dvoujnásobné oproti loňskému roku.
Akcie Alibaby i JD.com i přes výše uvedené pozitivní informace silně oslabují o cca 8 respektive 5%. Na vině je prezentovaný návrh nových antimonopolních pravidel, která by mohla pro čínský trh přinést výrazná omezení v oblastech jako je tvorba cen, volba platebních metod a využití dat prodejců.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz