(Kurzy.cz)
Tržby na Singles Day v Číně zřejmě nerostly tak jako vloni, hlavní prodejci ale hlásí rekordní prodeje
Zatímco v Evropě a USA je 11. listopad spojený především s památkou ztrát v průběhu posledních dvou válek v Číně je to datum pro tzv. Singles Day, který je brán za jeden z hlavních nákupních svátků roku.
Podle odhadů agentury Syntun kumulovaný objem maloobchodních prodejů v tento den měl letos růst o cca 2,08% směrem k 1,14 bilionu juanů = cca 156,4 mld. USD. V loňském roce prodeje rostly o 2,08%.
Podle agentury Bain and Company 77% spotřebitelů uvedlo, že nechystá navýšení svých výdajů při tomto svátku.
Hlavní prodejci již reportují své tržby v rámci svátku a v mnoha případech hlásí nové rekordy.
Například prodejce smartphonů Xiaomi od 23. října až do 11. listopadu reportuje v rámci hlavních prodejních platforem jako jsou Tmall a Taobao od Alibaby, JD.com, Pinduoduo a Douyin prodeje za celkových 22,4 mld. juanů = cca 3,11 mld. USD, což je jeho nový historický rekord pro toto období.
Platforma JD.com neuvedla přesné statistiky, ale uvedla, že letošní prodeje v rámci svátku byly historicky rekordní. Prodeje produktů od Apple v rámci této platformy dosáhly cca 10 mld. juanů = cca 1,39 mld. USD, což zhruba odpovídá výsledkům roku 2021.
Alibaba oznámila pouze to, že celková hodnota transakcí a jejich počet meziročně rostl, stejně tak jako počet zapojených prodejců. V roce 2022 objem nákupů dosáhl úrovně 84,54 mld. USD v přepočtu.
Podle dostupných zpráv byly ve větší míře oproti minulým ročníkům k vidění motivační slevy na úrovni 40-50%. Slevy byly zároveň jedním z hlavních hnacích motorů (cca 45%) letošní sezóny.
Čínský poštovní úřad včera oznámil, že počet objednávek pro expresní doručení zásilek v průběhu svátku dosáhl nové rekordní hodnoty. Od 1. do 11. listopadu bylo doručeno 5,26 miliardy zásilek, což odpovídá meziročnímu růstu o více jak 23%. V samotnou sobotu 11. pak bylo na cestách 639 milionů doručovaných zásilek, což představuje meziroční růst o necelých 16%.
Fenoménem letošní sezony byl prodej formou livestreamingu a krátkých videí, který podle odhadů rostl meziročně o 19%.
Dalším fenoménem pak bylo ze strany prodejců využití nástrojů umělé inteligence.
Vladimír Urbánek
V „oboru" posledních více jak 20 let. Po několikaleté zkušenosti přímo z obchodování s cennými papíry se Vladimír Urbánek posledních více jak 15 let věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů.
Za důležité považuje především zkušenosti či spíše možnost srovnání s dobou ještě před poslední velkou krizí v letech 2008-9.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři