Pětina Čechů navštěvuje kamennou pobočku své banky alespoň jednou měsíčně
Přestože
lze většinu bankovních operací dnes provést online a dodržování sociální
distance se stalo fenoménem doby, pětina Čechů (19 %) stále navštěvuje kamennou
pobočku své banky alespoň jednou za měsíc. Převážně se jedná o starší generaci
a lidi s nižším vzděláním, kteří mají v moderní technologie menší důvěru.
Právě tyto skupiny obyvatel mají se službami poskytovanými na kamenné pobočce
převážně pozitivní zkušenost (69 %). Naopak zcela bez osobního přístupu se v bankovních
službách obejde každý osmý z nás (12 %).
Pro třetinu Čechů (31 %) představuje kamenná pobočka, případně kiosek, místo, kam si chodí pro radu ohledně svých financí. Preferují osobní a individuální přístup, který v online bankovnictví nenachází. U pětiny dotázaných (20 %) osobní návštěva banky vzbuzuje větší důvěru a pro 14 % z nich je „kamenná“ pobočka zárukou stability dané finanční instituce.
•••
O průzkumu Platební zvyklosti Čechů od Sberbank:
Kvantitativní výzkum provedený společností ResponseNow analyzuje vztah české populace k digitálním technologiím a novinkám v oblasti financí a mapuje platební zvyklosti Čechů. Proběhl prostřednictvím dotazování ekonomicky aktivních respondentů ve věku 18-60 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 690 respondentů, sběr dat probíhal na jaře roku 2020.
Poslední zprávy z rubriky Běžné účty:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz