zlin.eu (Zlín)
Z regionů  |  30.07.2020 00:00:00

Zlín: Bateriové trolejbusy mají za sebou v Kostelci a Štípě rok provozu



Bateriové trolejbusy mají za sebou v Kostelci a Štípě rok provozu

publikováno: 30.7.2020

Zlín - Rok provozu má za sebou nový systém vedení městské hromadné dopravy ve Zlíně-Kostelci, Štípě a Velíkové s využitím bateriových trolejbusů. Cestující zde dostali více spojů než dříve a ovzduší v této části města bylo uchráněno asi 700 kilogramů exhalací z naftových motorů.

Po roce provozu bateriových trolejbusů na linkách MHD č. 4 a 5 Podhoří – Lešná ZOO a jejich zajíždění do nezatrolejované oblasti Kostelce a Štípy se nový systém hromadné dopravy stabilizoval, cestující si na něj zvykli a většině z nich vyhovuje.

Bateriové trolejbusy jezdí do Kostelce a Štípy od 1. června 2019. Do Velíkové zajíždí ze Štípy přípojný autobus nově zřízené linky 46. Ke stejnému datu byla zrušena autobusová linka 34 a na původních autobusových linkách 35 a 36 zůstalo jen několik přímých spojů. Byla vybudována nová zastávka MHD Zámecká včetně přístřešku, nová zastávka Vršava ve směru jízdy do Kostelce, rekonstruovaly se v obou směrech zastávky Januštice-tenisové kurty. Bezpečnost cestujících se zde zvýšila zřízením dvou přechodů pro chodce se světelným signalizačním zařízením.

Pro cestující, kteří se přepravují mezi Zlínem, Kostelcem, Štípou a Velíkovou, i návštěvníky ZOO přinesl nový systém větší počet spojů a jejich pravidelné intervaly. V minulosti se zde ročně najezdilo asi 165 tisíc kilometrů autobusy. Tento výkon ujetých kilometrů převzaly bateriové trolejbusy. Do ovzduší se tak v této lokalitě neuvolnilo z výfukových plynů autobusů za rok asi 700 kilogramů škodlivých emisních látek. Výrazně se snížila hladina hlučnosti.

„Naše zkušenost s provozem bateriových trolejbusů je velmi dobrá. Jsme rádi, že jsme našli část města, kde bateriové trolejbusy mohly téměř zcela nahradit dřívější autobusový provoz. Vidíme v tom i do budoucna cestu k další ekologizaci hromadné dopravy,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Pro zajišťování dopravní obslužnosti Kostelce a Štípy zakoupila DSZO v loňském roce sedm klimatizovaných nízkopodlažních bateriových (tzv. parciálních) trolejbusů typu 30 Tr v hodnotě téměř 94 milionů korun. Pětaosmdesát procent pořizovacích nákladů bylo uhrazeno z dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Bateriový trolejbus ujede na energiiakumulátorů vzdálenost až 12 kilometrů mimo trakční vedení. Po návratu vozu pod trolejové vedení se baterie opět dobíjejí. V úseku Podhoří – Vršava jsou linky 4 a 5 zatrolejovány, úsek přes Kostelec a Štípu je veden mimo trakční vedení.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688