Auta výrazně zlevní, ojetiny méně. Prodejci sice tvrdí, že s cenou dolů nepůjdou, ale jenom mlží, aby nevyvolali masové odkládání nákupů
Nová auta kvůli pandemii koronaviru zlevní. V krajním případě dokonce citelně. To znamená, že levnější vozy zlevní o vyšší desetitisíce korun. Modely, které stojí kolem milionu, mohou jít cenově dolů třeba až o 250 tisíc. Automobilky a prodejci aut teď samozřejmě budou říkat, že s cenou dolů nepůjdou a odkazovat se na oslabenou korunu a vyšší náklady automobilek související s přísnějšími environmentálními regulacemi. To je však jen snaha nevyvolat očekávání nižších cen, neboť nákup auta mohou zákazníci právě v takovém očekávání snadno odložit a tím již tak mizerný odbyt dále zhoršit.
Ojetá auta půjdou s cenou také dolů, i když méně než ta nová. Jejich cenový pokles bude tlumen obecně nižší cenovou hladinou v porovnání s novými vozy a také skutečností, že část zákazníků si místo nového vozu, který by si pořídila za normálních podmínek, nyní koupí alespoň ojetinu. Cena kvalitních ojetin však může stoupnout v případě zavedení šrotovného – a to jak šrotovného v Německu, tak v ČR. V takovém případě budou řidiči placeni z kapsy daňového poplatníka za to, že nechají sešrotovat svůj starší vůz a koupí si zbrusu nový. Kvůli sešrotování tedy bude na trhu méně kvalitních ojetin, takže jejich cena bude postupně zase stoupat.
Automobilky také budou klientům nabízet různé slevy a akční nabídky, aby podpořily zatím nejistou poptávku. Už nyní jsou některé takové akce a slevy vidět. Zlevnění se budou prodejci snažit i maskovat. Pokud bude mít model lepší výbavu, ale cena zůstane ciferně stejná, „statisticky“, tedy nominálně se o žádné zlevnění jednat nebude, i když fakticky to zlevnění bude (zákazník za stejnou cenu získá lepší výbavu, za niž by si za běžných okolností už připlácel). Přitom hlavně statistické, tedy nominální zlevnění přitahuje pozornost médií a vyvolává u veřejnosti očekávání dalšího poklesu cen, a tedy vede masovému odkládání nákupu vozidla, které je z hlediska automobilek smrtící.
Uvažované německé šrotovné tuzemskému trhu s auty případně pomůže, jako při minulé krizi. Samozřejmě totiž podpoří poptávku Němců i po vozech vyráběných v ČR. V zásadě lze říci, že čím masivnější německé šrotovné bude, tím méně nyní klesnou ceny aut v ČR. Německý daňový poplatník, třeba i ten, který jezdí výhradně vlakem (v tom je nespravedlnost šrotovného), zkrátka z podstatné části nahradí poptávku po autech, které se nyní kvůli koronaviru v ČR nedostává a dostávat jen tak nebude.
CZECH FUND
Cílem fondu CZECH REAL ESTATE INVESTMENT FUND je přinášet pravidelné výnosy pocházející z nájmů a kontinuálního zvyšování hodnoty podílů v nemovitostních společnostech a nemovitostech. Fond investuje do nemovitostních společností a/nebo nemovitostí v České republice s trvale udržitelným ekonomickým rozvojovým potenciálem, jako jsou např. administrativní budovy, nákupní centra, obchodní domy, hotely a logistické areály. Fond má sídlo v Lichtenštejnsku, je pod dohledem lichtenštejnského regulátora FMA (Finanzmarktaufsicht). Rozhodnutím České národní banky byl fond uznán jako srovnatelný se speciálním fondem nemovitostí podle českého práva. Nabízení investic do fondu v České republice je tak pod dohledem České národní banky a podléhá českým předpisům.
Více informaci na : https://czech-fund.cz/
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jen, Japonský jen JPY, kurzy měn
- Kalkulačka předčasného důchodu - o kolik méně?
- Jak koupit Bitcoin, kde koupit Bitcoin – nákup Bitcoinu
- Předdůchod - možnost odejít dříve do důchodu, ale za vlastní
- Benzín - aktuální ceny benzínu, vývoj cen
- Energie - vývoj cen energií na komoditních trzích
- Nafta - aktuální ceny motorové nafty, vývoj cen
- Energie - srovnání cen energií
- Srovnání cen plynu 2020
- Srovnání cen elektřiny 2020
- Příspěvek na auto
- Plánovač tras autem