Jak optimalizovat expediční proces a ušetřit tak stovky tisíc ročně
Společnost GUMEX je expertem na hadice a těsnění. Ve svém sortimentu nabízí přes 10 000 položek, které distribuuje více než 12 tisícům zákazníků z řad firem a živnostníků Česka a Slovenska. V roce 2016 se rozhodla zautomatizovat proces expedice zboží a ovládat ho přímo z podnikového informačního systému. Co všechno jí změna přinesla a jak dokázala ušetřit práci dvou lidí při nárůstu expedice o 15 %?
Expedice v B2B byla oříškem
Jenže s tím byly spojeny také určité problémy. Zaprvé, firma působící ve dvou zemích využívala služeb tří různých dopravců To obnášelo zvládat práci se třemi různými systémy, podle toho, kterého dopravce bylo nutné pro danou zásilku použít. Zadruhé, ani jeden z těchto systémů nebyl přímo napojen na HELIOS Orange. Právě kvůli tomu bylo nutné ručně zpracovávat štítky. Jenže mnohem větší problém nastával při dohledávání zásilek, která byla zdlouhavá a nebylo možné ji provádět jednoduše z HELIOSu. V součtu se jednalo o souběh několika časově náročných činností, které ve finále muselo vykonávat množství různých zaměstnanců, který si vyžádal na 620 člověkodní ročně, tj. neuvěřitelných 4960 člověkohodin.
Díky možnosti propojit HELIOS Orange přímo s expediční službou Balíkobot, která jde využívat i pro expedici celých palet, což je ideální pro logistiku v B2B segmentu, se změnil kompletní proces expedice zboží. Celá implementace přitom zabrala pouhé dva týdny. Po technické stránce se totiž jedná pouze o doinstalování a nastavení Konektoru na Balíkobot. S tím však souvisí i změny některých procesů a změna expedičního partnera. A jak to funguje v GUMEXU teď?
Zaprvé, fakturu i štítek si vygeneruje přímo skladník sám, v rámci jediné operace, a prostřednictvím svého přenosného terminálu. Vytištěnou fakturu pak přibalí přímo k dodávce zboží, na kterou také nalepí jediný štítek. Práce fakturantky i dispečera dopravy tak zcela odpadla.
Zadruhé, sledování zásilek je nyní možné přímo z HELIOSu. Navíc na něj lze navázat i další automatizované aktivity, jako je třeba odeslání poděkování zákazníkovi po doručení zásilky. Konektor na Balíkobot navíc umožňuje řešit i případné reklamační procesy, včetně kontroly vrácené zásilky a zpětného naskladnění.
Iva Mottlová
Iva Mottlová pracuje ve firmě Asseco solutions a.s. již 15 let a v posledních dvou letech je na pozici Key Account Managera pro integrační řešení systémů HELIOS Orange a HELIOS Green. Stará se o partnerská řešení, která jsou úzce provázaná se systémy HELIOS a tím zákazníkům nabízí řešení specifických potřeb bez nutnosti vybírat a napojovat specializovaná řešení.
Asseco Solutions, a.s.
Asseco Solutions je největším producentem podnikových informačních systémů na českém a slovenském trhu. Softwarové aplikace z jeho produkce jsou distribuovány i na dalších trzích v rámci střední Evropy. Společnost se zabývá nejen vývojem, ale také implementací a podporou specializovaných systémů a již téměř 30 let přináší svým zákazníkům nejmodernější technologie.
Podnikové informační systémy HELIOS z produkce Asseco Solutions plně pokrývají potřeby velkých, středních i malých firem a ostatních ekonomických subjektů v nejrůznějších oblastech působení.
Více na www.helios.eu.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Nový zlatý rekord a stříbro na nejvyšší hodnotě od roku 2012
Miroslav Novák, AKCENTA
Další posilování koruny možné, ale nezbytnou podmínkou je pozitivní vývoj ve vnějším prostředí
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři