Patria (Patria Finance)
Investice  |  27.12.2019 16:38:48

Puy: Co dokážou média s trhy

Jak investoři a trhy reagují na zprávy v médiích? Ekonom Damien Puy poukazuje na blogu Mezinárodního měnového fondu na to, že tato otázka je předmětem výzkumů již řadu desetiletí a nyní se při hledání odpovědi musí brát ohled i na nové informační technologie. Ty totiž zvyšují jak dosah, tak rychlost šíření zpráv a informací. A k tomu se vnějšímu světu otevírá řada rozvíjejících se trhů, takže je nyní může ovlivňovat i dění a informace z celé globální ekonomiky.

Ekonom analyzoval data týkající se 4 milionů článků o financích, firemním sektoru, ekonomice a politice. Tyto články byly zveřejněny agenturou Reuters v letech 19912015 a k jejich analýze byly použity moderní technologie s cílem zjistit, zda bylo celkové vyznění daného článku pozitivní nebo naopak negativní. Záleželo tedy například na četnosti slov jako „krize, oživení, růst, útlum“. Následně byl na základě vyznění článků z daného dne sestaven index celkového mediálního sentimentu a ekonom pak zkoumal, jaký mohl mít dopad na dění na trzích.

„Zjistili jsme, že náhlé změny sentimentu v mediálních zprávách měly významný dopad na ceny aktiv, a to po celém světě. Potvrzuje se tak, že tón, jakým média hovoří, je velmi dobrou aproximací sentimentu investorů. Také se ukazuje, že na daném domácím trhu mají větší roli zahraniční zprávy (a investoři) než zprávy týkající se domácího vývoje. Zahraničními zprávami se přitom míní ty, které se týkají několika zemí zároveň,“ píše ekonom. Takže vlna mediálního optimismu týkající se globálního dění má na ceny aktiv dlouhotrvající znatelný dopad, zatímco lokální optimismus má vliv omezený a krátkodobý.

Tento rozdíl dokumentuje i následující graf, který na základě dat modeluje typický dopad pozitivního globálního sentimentu (zelená křivka) a sentimentu domácího:



Druhý graf pak ukazuje vztah mezi posuny v mediálním optimismu na straně jedné a averzí k riziku na straně druhé:



„Stále se snažíme úplně pochopit, jak mediální sentiment ovlivňuje ceny aktiv a proč toho zřejmě o investičním sentimentu říká více než jiné běžně používané indikátory. Naše dosavadní analýza každopádně ukazuje, že sledovat vyznění mediálních zpráv v reálném čase je velmi efektivní cestou, jak reagovat na náhlé změny sentimentu, které by se jinde neprojevily,“ uzavírá Puy.

Zdroj: MMF


Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

03.10.2022LNG ve Wilhelmshavenu aneb co krize dokáže změnit Research (Česká spořitelna)
03.04.2022Co ještě dokáže Uber - Víkendář Patria (Patria Finance)
03.12.2020K čemu máme veřejnoprávní média? mises.cz (mises.cz)



Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688