Únor lákal k nákupům oděvů, obuvi, sportovního a rekreačního zboží
Tržby očištěné o kalendářní vlivy se v únoru meziročně zvýšily reálně o 5,1 %, stejně jako bez očištění. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 0,4 %.
„Růst maloobchodních tržeb pokračoval i v únoru. V průměru se tržby zvýšily reálně meziročně o 5,1 %, přičemž dvouciferný růst vykázaly internetové obchody, prodejny s obuví a oděvy a také prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci. Vyšší tržby zaznamenal rovněž prodej potravinářského zboží nebo pohonných hmot,“ říká Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ.
Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly o 7,7 %, za pohonné hmoty o 3,9 % a za potraviny o 2,5 %.
Nejvíce se zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb (o 18,6 %). Ve specializovaných prodejnách se projevil větší zájem spotřebitelů v sortimentu oděvů a obuvi (růst o 13,6 %) a výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 12,3 %). Tržby rostly rovněž v prodejnách s výrobky pro domácnost (o 7,2 %) a s počítačovým a komunikačním zařízením (o 4,6 %).
Tržby za potraviny vzrostly jak v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin (o 2,6 %), tak i ve specializovaných prodejnách potravin (o 0,9 %).
Naopak pokles tržeb zaznamenaly specializované prodejny s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím (o 3,4 %).
Zdroj: Český statistický úřad
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Zákony a právo:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.