Šetřete desítky procent na svých nákupech, využívejte naplno výhodné nabídky prodejců
Úpravou toho, co, kdy a prostřednictvím koho nakupíte, ušetříte i tisíce korun měsíčně. A to nejen na potravinách, ale i na textilu, nábytku, bytových doplňcích apod. Nemusíte přitom slevovat ze svých nároků na kvalitu.
Letákové nabídky
Akční letáky nejsou výsadou supermarketů a hypermarketů, běžně s nimi pracují i prodejci drogerie, kosmetiky, hobby potřeb, nábytku, textilu a dalšího sortimentu. V akcích často najdete jak „profláknuté“ produkty každodenní spotřeby, tak nově zaváděný sortiment či zboží dostupné po časově omezenou dobu.
Pokud si myslíte, že letákové nabídky jsou cílené pouze na nízkopříjmové skupiny obyvatel, mýlíte se. Prodejci do nich často zahrnují i zboží z vyšších cenových relací, produkty privátních značek apod. Letákové akce také slouží k odzkoušení poptávky po nově zaváděném produktu. V roce 2018 řetězce zaváděly nový sortiment převážně z kategorií: sladkosti, maso a uzenina, alkohol.
Věrnostní kluby
Registrovaní zákazníci mají u některých prodejců výhodnější podmínky. Nezřídka, dostupnost akcí je podmíněna právě tím, že zákazník je registrován do věrnostního klubu prodejce. Opět, věrnostní kluby nejsou výsadou hypermarketů a supermarketů, ale běžným prodejním nástrojem i středně velkých prodejců.
Registrace do věrnostního programu je zdarma, často již probíhá „virtuálně“, tj. nemusíte s sebou nosit plastovou kartičku a slevy dosahují běžně řádově jednotky procent u běžného nákupu a 20 % - 30 % u akcí určených pouze registrovaným členům. Nejrozšířenější přehled věrnostních programů dostupných v České republice najdete zde: http://databazevernostnichprogramu.cz/
Cashback
Část peněz coby odměnu za nákup lze v České republice získat u desítek obchodníků. Odměnu Vám nabídne buď samotný prodejce, nebo zprostředkovatel, např. portály typu VratnePenize.cz, Tipli.cz, PlnaPenezenka.cz apod. V České republice fungují 2 typy těchto programů.
V rámci prvního typu, odměnu získáte pouze za svůj první nákup. Jedná se o čistě akviziční model prodejce, který je ochoten vyplatit odměnu za získání nového zákazníka, následně však vyžaduje, aby u něj nakupoval bez nároku na odměnu.
V rámci druhého typu, odměnu získáte za první a všechny další nákupy. Obchodník je v tomto případě ochoten pravidelně se dělit o část své marže. Zpravidla, na jednotlivé druhy sortimentu lze uplatnit jinak vysoký nárok na odměnu.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu