Chuť nakupovat neopustila Čechy ani v parném létě
Podrobná čísla ukazují, že spotřebitelé mají chuť nakupovat, neobávají se budoucnosti a tak i více utrácejí především za zboží pro volný čas, IT, kosmetiku, módu atp. Na své si přicházejí i prodejci vybavení domácností s tím, jak si domácnosti vybavují své nové bydlení nebo obnovují to stávající v souladu s cyklem. V tomto je jednoznačně podporuje zvyšující se kupní síla podporovaná rychlým růstem mezd a rekordní zaměstnaností.
A co čekat dál? Tržby obchodníků rostou stále svižným tempem a bude tomu tak i nadále a za celý rok 2018 by se celkově mohly zvýšit o 5,5 %. Předpokládáme rovněž, že bychom časem mohli začít vidět i poptávkové inflační tlaky, které byly doposud díky konkurenci internetových obchodů silně utlumené. Prozatím jsou vidět především v případě hotelů, restaurací a některých dalších služeb.
I dnes zveřejněné číslo nahrává k dalšímu zvýšení úrokových sazeb ČNB už na zářijovém zasedání bankovní rady.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz